Retrievertråden

Är du med i tollarklubben? Får du 10% rabatt på dummies.se
Ett par mindre att börja med, men inte för många små. De växer fort!

Ja, det är jag! Visste inte att man får rabatt. Men kommer nog köpa från Afterdog eller vad det heter som flera uppfödare rekommenderat :D

Bra du säger det här med storlek, man tänker ju absolut inte på hur snabbt de växer... Jag är fortfarande ett stort frågetecken kring hur stor valpen kommer vara när vi hämtar den :o

Ja, det är jag! Visste inte att man får rabatt. Men kommer nog köpa från Afterdog eller vad det heter som flera uppfödare rekommenderat :D

Bra du säger det här med storlek, man tänker ju absolut inte på hur snabbt de växer... Jag är fortfarande ett stort frågetecken kring hur stor valpen kommer vara när vi hämtar den :o

Mozart vägde 5,3 kg för några dagar sedan och han är 10 veckor idag 😊.

Ja, Nikita är fin. Riktig arbetsmyra! Får se nästa kull... 🤗

Dags att köpa hem dummies nu då... Men hur många, vilka färger? Vilka vikter? Hur var när???

Typ så. :D

(Har koll allt lite koll men är ändå lite förvirrad hehe)

Jag gillar också dummies.se bäst :)
Det bästa är att man kan få dem med namn :D
Du har säkert koll, men hundarna ser de vita och blå bäst, och gröna, orangea och röda sämst.

Jag gillar också dummies.se bäst :)
Det bästa är att man kan få dem med namn :D
Du har säkert koll, men hundarna ser de vita och blå bäst, och gröna, orangea och röda sämst.

Namn är jag inte så noga med. Är student så pris och att funktionen är värt det är viktigast :laugh:

Joo färg har jag koll på, så tänker att jag ska ha lite olika varianter. :)

Namn är jag inte så noga med. Är student så pris och att funktionen är värt det är viktigast :laugh:

Joo färg har jag koll på, så tänker att jag ska ha lite olika varianter. :)

Jag tycker att deras är prisvärda, mina äldsta är nog iaf 4 år och precis lika fina ännu :) och de är välanvända :D
Jag gillar även att de är fasta, men det är ju en smaksak.
Jag hade nog börjat med de mindre, det går alltid använda dem för närsök och annat senare.

Det är väldigt skönt att slippa märka dem också :D

Det är ju visserligen sant! Det har jag nog inte ens tänkt på. :idea:

I sådant fall får jag ju vänta tills jag fått hem valpen och den definitvt har ett namn. Men på råd från typ alla tollaruppfödare blir nog majoriteten från afterdog ändå. Lite billigare dessutom:angel:

Det är ju visserligen sant! Det har jag nog inte ens tänkt på. :idea:

I sådant fall får jag ju vänta tills jag fått hem valpen och den definitvt har ett namn. Men på råd från typ alla tollaruppfödare blir nog majoriteten från afterdog ändå. Lite billigare dessutom:angel:

Jag har aldrig köpt afterdogs, men jag hatar dummies med handtag/ögla på :angel: Det kan nog mest bero på min kastteknik dock :D
Jag tror att några av mina träningskompisar har lite dummies därifrån, och oavsett så är det bra att ha dummies från olika märken, med olika fasthet, innehåll osv. Ju fler typer av dummies hunden får bära, desto mindre risk att den kommer sjabbla med dummies på prov :)
En av träningskompisarna gör sina egna dummies, och hennes hund höll på och krångla med dummiesarna på unghundsderbyt, eftersom den inte var van vid så fasta och hårda dummies. Hon gör sina egna mer mjuka och vilt-lika, och hunden började rulla de hårda dummiesarna i munnen så det såg ut som att den tuggade.

Jag har aldrig köpt afterdogs, men jag hatar dummies med handtag/ögla på :angel: Det kan nog mest bero på min kastteknik dock :D
Jag tror att några av mina träningskompisar har lite dummies därifrån, och oavsett så är det bra att ha dummies från olika märken, med olika fasthet, innehåll osv. Ju fler typer av dummies hunden får bära, desto mindre risk att den kommer sjabbla med dummies på prov :)
En av träningskompisarna gör sina egna dummies, och hennes hund höll på och krångla med dummiesarna på unghundsderbyt, eftersom den inte var van vid så fasta och hårda dummies. Hon gör sina egna mer mjuka och vilt-lika, och hunden började rulla de hårda dummiesarna i munnen så det såg ut som att den tuggade.

Jättebra poäng det här med olika märken på dummies! Du kommer med så många värdefulla synvinklar. Det ska jag tänka på :D

Jag tycker att deras är prisvärda, mina äldsta är nog iaf 4 år och precis lika fina ännu :) och de är välanvända :D
Jag gillar även att de är fasta, men det är ju en smaksak.
Jag hade nog börjat med de mindre, det går alltid använda dem för närsök och annat senare.
Jag köpte ett set med fem stycken med namn på för öh 7 år sedan! Dom är superfina fortfarande och har inte ens börjat bli skavda i trycket :up:

Jag skulle undvika dummies med handtag efter att ha sett en flat fastna med frambenet i en dummie i en ström å. Inte kul när flatten absolut inte ville släppa dummien.

Fast de flesta har ju handtag, känns som att det är väldigt ovanligt att något sådant händer för då borde väl inte nästan alla dummies ha handtag eller tänker jag galet? Såklart vill man ju minimera riskerna dock om det går.

Dummies.se har väl inga utan handtag har jag för mig, eller vet ni om jag har fel? @AraSlei @Killaloe @Annat

Jättetrist oavsett, såklart. :(

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 180
Senast: Linda_A
·
Hundträning Snart nyår och behöver förbereda min numera fyrverkerirädda hund. Är det någon här som testat Thundershirt? Hade det någon effekt?
Svar
5
· Visningar
330
Senast: igbest
·
Hundträning Allmänna frågor om hundträning * Vad räknas som hundträning, enligt er? * När, anser ni, är ett träningspass och hur skiljer det sig...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Pilot
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 179
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama