Resultat världsutställningen

Sv: Resultat världsutställningen

Lånar min egen knapp.

Det blev inte så bra för oss.
Jag kollade på nätet igår och där stod det att juniortikar skulle vara runt 10.45 idag. Fine, jag tänlte att är vi där vid 9.45 så är vi i bra tid. Utställningen skulle börja 9 och vi var nummer 30 i ringen (brukar ta ett par timmar då)

Nåväl, vi var där 9.45 och DÅ i samma sekund ropar de in juniorklass tikar :eek: så det var bara att kasta av sig jackan, slänga på utställningskoppel, nummerlapp och lite köttbullar i fickan och in. Alltså hade domaren dömt 28 juniorhanar på mindre än 45 min :crazy:

Eftersom vi inte fick relaxa alls innan så var hunden lite typ "vad händer nudå" och lite flamsig. Hon uppförde sig över förväntan ändå men vi fick bara rött band. Domaren tyckte hon hade "faulty expression" :crazy: Hon har liksom ett mkt bra uttryck som hon alltid får beröm för så ja... :grin:

Det skumma var också att domaren hade ingen linje på vad han gillade. I konkurransen var det hundar av helt olika typ, storlek osv.... som sagt, hade varit kul att ha en som vet vilken ras han pysslar med på en sån här utställning.... :cool:

Vem var du?

Jag var "den okända som aldrig ställt jämte" ställde Veteranen Rix. Du skulle kommit fram jue :laugh: Är lika beskedlig som jag ser ut :D

Även på dvärgschnauzrarna var det domare som var ICKE rasspeciallister. Synd på en så stor utställning...

Är det inte så att de domare som dömer på en världsutställning inte får ha dömt rasen på ett visst antal år innan?

Synd att det blev stressigt, men vilken TUR du hade som ändå hann! Bedömningen går väl snabbare då konkkurensbedömningen går annorlunda till på världsutställningar.

Är det inte så att de domare som dömer på en världsutställning inte får ha dömt rasen på ett visst antal år innan?

Menar du på utställningar över lag?

För Hans Lethinen dömde ju schnauzer i WDS. Han dömde schnauzer på en skk-utställning 2007.

Domaren som dömde ridgebackjuniorer har aldrig dömt ridgeback i Sverige tidigare. Enligt uppgift har han gjort det en gång i finland de senaste typ 10 åren men inte mer... så vad säger man liksom :crazy:

Inte är det roligt i alla fall. Man förväntar sig ju lite mer än så liksom..

Lånar min egen knapp...

Vart är alla bilder från utställningen??
Få se alla hundar och ägare i ringen :banana::laugh:

Trist för mig och min hund. Vaknade imorse av att hunden mår dåligt. Går upp och hela huset är nedbajsat. Fy fan va ledsen jag blev. Stackars min hund och synd att missa en så stor utställning.

Aha, det var bara vad jag hörde ryktesvägen. Kan ha fel! (vilket jag verkar ha)

Stackars dig och hunden. Hade blivit jätteledsen om jag missat WDS.
Hoppas hunden mår bättre.

Lånar min egen knapp...

Vart är alla bilder från utställningen??
Få se alla hundar och ägare i ringen :banana::laugh:

En dålig bild på vår Amelie, 2a i championklassen. Här inspekteras hon av domaren
GetAttachment.jpg

*kl*

"Very Good" i unghundsklass, således ingen konkurrensklass, och fin kritik. Vi är över förväntan nöjda och superstolta över valpis. :D

KL

Jag ställde inte pga opererad hund, men det gick SUVERÄNT för min uppfödare och en annan av mina vänner!

JWW tik, JWW hane, WW Veteran och WW Uppfödargrupp :banana::bow::bump:! Jag är sååå glad för deras skull :love:!

*kl*

"Very Good" i unghundsklass, således ingen konkurrensklass, och fin kritik. Vi är över förväntan nöjda och superstolta över valpis. :D

Ställde ni själva? Jag såg en herrans massa västgötaspetsar (min sambo blev förälskad i dom) och försökte kika efter ett bekant ansikte..men nej nej!

*KL*
Min lilla Viska (som inte bor hos mig längre) vann unghundsklass! med excellent. Han var SÅÅÅ nära certet, men till sist valde domaren juniortiken.

Ställde ni själva? Jag såg en herrans massa västgötaspetsar (min sambo blev förälskad i dom) och försökte kika efter ett bekant ansikte..men nej nej!

Min sambo också, han är ju västgöte, men "Är de så SMÅ????" undrade han.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
583
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 229
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3
  • Halvautomatiska vapen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka