Resultat världsutställningen

Sv: Resultat världsutställningen

Hmm... Efter att ha fått bedömningen för tung och blått band på henne (till mångas förvåning) och hört att han hivade ut fullcertade hundar med blå band och premierade små gråhundsliknande jämtar, så kollade jag upp domaren och det visar sig att han de senaste åren knappt dömt jämthundar alls :crazy:

Nog hade man förväntat sig att man på wds skulle få en domare som var mer insatt i rasen är så :cool:

Då tycker jag att Gnist ska låta bli att titta på domarlistan för WDC 2010 knappast någon förbättring gällande jämthundar iaf.

Senast ändrad:

*fniss* jag har :o:angel: iaf tittat på domarlistan för nyfikenhets skull :p

*viskar* den som ska döma jämtar har dömt dessa 6ggr sedan -93 och senast 04.

Ja, då är ju wds i Danmark uteslutet att fara på med jämtarna i alla fall.

Nog för att risken att jag skulle åka var minimal i alla fall, då det är så förbenat långt att åka härifrån ödeskogen :D

Domaren för terrierna har inte dömt öht i Sverige tidigare. Australiensare.

Men tycker att Strumpan ska åka till Danmark och gå i parklass med Cassandra :idea:

Är nog allt för många som råkat ut för domare som inte är riktigt insatta och kunniga inom den ras de dömer på sådana här stora utställningar tyvärr.

Så är det tyvärr på kattsidan också :( Man vill väl ändå ha en kunnig och saklig bedömning på sin hund?

Domaren som dömde ridgebackjuniorer har aldrig dömt ridgeback i Sverige tidigare. Enligt uppgift har han gjort det en gång i finland de senaste typ 10 åren men inte mer... så vad säger man liksom :crazy:

Jisses :crazy: Var han på rea då eller?

Lördagens circuit resulterade i öppenklasseger med ex:banana:
Unghunden kom 3:a med ex båda dagarna...
Öppenhunden kom 4:a i ökl på wds:en och ex. Toppenkritik på båda hundarna egentligen båda dagarna men värdesätter nog mest wds-kritikerna då domaren varit uppfödare på rasen och anse mkt kritisk och snål:banana::banana::banana:
Många toppenfina hundar från många andra länder deltog.

STORT grattis! Det är sådanna domare man vill ha :love: Då har dom iaf kunskap om rasen.

Ådi fick en 0a på circuit... =( han blev skiträdd för dommaren av någon okänd anledning.

Men på Älvsjö fick en kompis till mig ställa honom och då fick han sitt Excellent och jag var jätteglad. oplacerad i konkurrensen, men är jättenöjd och superglad över att han skärpte sig dagen efter och inte blev diskad igen.. =)

Cujo har ställts och fick ett blått band, vilket är helt ok under omständigheterna tycker jag ;)

En lustig sak är dock att denna domare mäter hundarna fastän det står i reglerna att inga hundar oavsett ras ska mätas på wds :cool:

Mina håller sig ju inom måtten, så ur min synvinkel spelar det ju ingen roll, men man undrar varför inte reglerna följs?

Alla Amstaffs mättes! Han var dock inte så noga med stickan, dom han inte tyckte om blev väldigt höga! :(

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
583
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 229
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka