Restaurangtips i Gbg?

Ändrade just, det stämde nog inte :D

Men det jag menade var att man måste gå när ens sittning är slut. Dock verkade det inte vara så. Bokningen angav bara varje halvtimme som start och det låter ju inte konstigt alls.

Det brukar inte vara ett problem, om de har snurr på service och kök. Senast jag var på dubbel dubbel så kändes det heller inte som ett ställe man hänger halva kvällen och äter trerätters, utan man går in, äter sig mätt, går ut.

Nonnas och Bord 27 är två av mina favoritrestauranger, även Magazzino på Magasinsgatan är bra och trevlig, de har italiensk mat. Min allra bästa restaurang är Familjen, de har svensk vällagad mat som helst ska ätas som trerätters, det finns en billigare och en liten dyrare trerätters meny, jag har aldrig gått därifrån besviken! Fantastisk service och trevlig lokal också.

Familjen har tyvärr påskstängt. Nonnas såg trevligt ut, är det ett bra ställe att äta fisk?

Vad är det för fel på Maggazinos hemsida?

Vad menar du med fasta tider? Att man måste boka bord för att få plats?
Jag blev lite störd av formuleringar som "i hjärtat av Göteborg" samt av den dialektala höjdaren "våran".

Ja, bordsbokning då man bokar en viss i förväg schemalagd tid. Jag upplever det för kontrollerat och stressigt.

Jag har ätit på taverna averna en gång och tyckte det var lite tråkigt och larmigt, plus lite fånigt inredd lokal, typ att de försökt skapa en eh "new york-känsla" men inte lyckats. Äter sällan ute i mellanprisklass eftersom jag ännu lever på CSN men gillar hagabion, som nog dock kan betraktas som billigare än mellanpris. Fin lokal. Kan vara fullt dock så reserva bord! dubbel dubbel är trevligt likaså. Gillar även resturang Krakow, har bara varit där ett par gånger och det var ett tag sedan, uppskattade det då iaf!

Senast ändrad:
Jag blev lite störd av formuleringar som "i hjärtat av Göteborg" samt av den dialektala höjdaren "våran".

Ja, bordsbokning då man bokar en viss i förväg schemalagd tid. Jag upplever det för kontrollerat och stressigt.

Vi kommer inte boka bord, så det spelar inte så stor roll för oss hur de organiserar sånt. Men visst kan det vara besvärligt om man inte kan boka den tid man helst skulle vilja komma.

Tack för tipsen allihop, har tyvärr insett att många restauranger har påskstängt (vi gjorde ett försök att äta lunch på The Barn, men de har stängt).

Rent generellt så vill jag mest tipsa om GPs uteätarna och krogkollen - jag tycker ofta att deras recensioner är väldigt bra, informativa och stämmer överens med mina egna erfarenheter (nåja, de gånger jag går ut och äter i Göteborg på ett ställe som recenserats :D)

Var igår och åt på Vigårda i gbg! Super god snabbmat, bra pris och jag blev väldigt mätt :) Var inte alls så flöttigt som det är på andra snabbmatsrestauranger.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 332
Senast: krambanan
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse