Restaurangtips i Gbg?

Mabuse

Trådstartare
Kära Bukeborgare! Jag misstänker att jag inte är ensam om att vara i Göteborg i helgen, och undrar om ni som bor i Göteborg kan bistå med lite restaurangtips?

Jag skulle vilja hitta bra restauranger i mellanprisklass, inte billigaste sunkhaket men inte heller tjusigaste finkrogen. Gillar nästan all sorts mat, det viktiga är att det är riktigt god och vällagad mat. Är lokalen därtill trevlig är det en bonus.

Super Sushi vid Domkyrkan har grym kinamat, riktig kinamat och inte bara tre små rätter. Bra priser.

Puta Madre har fantastisk mexikansk mat och fina drinkar. Mysig atmosfär.

Super Sushi vid Domkyrkan har grym kinamat, riktig kinamat och inte bara tre små rätter. Bra priser.

Puta Madre har fantastisk mexikansk mat och fina drinkar. Mysig atmosfär.

Är det något särskilt du kan rekommendera på Super Sushi? En del saker på menyn lät lite udda, typ anka med lingonsylt?

Kära Bukeborgare! Jag misstänker att jag inte är ensam om att vara i Göteborg i helgen, och undrar om ni som bor i Göteborg kan bistå med lite restaurangtips?

Jag skulle vilja hitta bra restauranger i mellanprisklass, inte billigaste sunkhaket men inte heller tjusigaste finkrogen. Gillar nästan all sorts mat, det viktiga är att det är riktigt god och vällagad mat. Är lokalen därtill trevlig är det en bonus.

Dubbel dubbel!

Tack! Vad är det för sorts ställen?

Bord 27 är typ ... modern, internationell restaurangmat. Det är nog nästan lättare att du kollar på menyn själv, för de har 4-5 rätter i varje kategori (för/huvud/efterrätt). De är lite roliga på det sättet att alla rätter har ett fast pris: förrätterna kostar 100, huvudrätterna 200 och efterrätterna 80. Vill man ha trerätters kostar det 350.

The barn gör hamburgare. Löjligt goda hamburgare. Snygg lokal också.

Vino tapas och La Sombrita är tapasrestauranger.

Vinotapas, la sombrita och Pinchos är trevliga tapas restauranger.

Divan på Wieselgren har fantastisk mat det är turkisk/libanesisk mat.

Nonnas och Bord 27 är två av mina favoritrestauranger, även Magazzino på Magasinsgatan är bra och trevlig, de har italiensk mat. Min allra bästa restaurang är Familjen, de har svensk vällagad mat som helst ska ätas som trerätters, det finns en billigare och en liten dyrare trerätters meny, jag har aldrig gått därifrån besviken! Fantastisk service och trevlig lokal också.

Nonnas och Bord 27 är två av mina favoritrestauranger, även Magazzino på Magasinsgatan är bra och trevlig, de har italiensk mat. Min allra bästa restaurang är Familjen, de har svensk vällagad mat som helst ska ätas som trerätters, det finns en billigare och en liten dyrare trerätters meny, jag har aldrig gått därifrån besviken! Fantastisk service och trevlig lokal också.
Jag har inte varit på Magazzino, är den ok säger du? Jag blev avskräckt av hemsidan. Vem sjutton vänder de sig till med sådana formuleringar?

Nonnas är bra, tycker jag, italiensk typ. Jag gillar risotton!

Ottomania, turkisk, är bra. Lite finare än övriga turkiska hak i stan.

Jag har bara gått på väldigt enkla ställen under lång tid, känns det som. Kommer knappt på de lite mer civiliserade.:p

Thali har riktigt god vegetarisk indisk mat.

Familjen är bra, men jag äter mycket sällan så dyrt.

Förut gillade jag Lagerhuset, men sist jag kollade hade de fasta tider på ett sätt jag inte gillar. Det gäller tyvärr även Dubbel dubbel.

Taverna Averna, gillar jag. Öht föredrar jag Linnéområdet för att gå ut och äta.

Jag har inte varit på Magazzino, är den ok säger du? Jag blev avskräckt av hemsidan. Vem sjutton vänder de sig till med sådana formuleringar?

Jag har bara gått på väldigt enkla ställen under lång tid, känns det som. Kommer knappt på de lite mer civiliserade.:p

Förut gillade jag Lagerhuset, men sist jag kollade hade de fasta tider på ett sätt jag inte gillar. Det gäller tyvärr även Dubbel dubbel.

Taverna Averna, gillar jag. Öht föredrar jag Linnéområdet för att gå ut och äta.

Jag har bara varit på Magazzino på lunchtid, då tycker jag att det har varit väldigt trevligt!
Taverna Averna gillar jag också, men jag var där när de precis öppnat och då tycker jag att servicen var väldigt dålig.

Vad är det för fel på Maggazinos hemsida?

Vad menar du med fasta tider? Att man måste boka bord för att få plats?

Alltså att man inte bara kan strosa in när man vill om det finns plats, utan att man får vänta till nästa sittning börjar?
Ändrade just, det stämde nog inte :D

Men det jag menade var att man måste gå när ens sittning är slut. Dock verkade det inte vara så. Bokningen angav bara varje halvtimme som start och det låter ju inte konstigt alls.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 332
Senast: krambanan
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25