Restaurangtips - gbg

YaHilweh

Trådstartare
Ska släpa med sambon på en bit mat i gbg, efter bröllopsmässan i helgen.
Så langa era bästa restaurangtips är ni snälla :D

Vrå!! Om ni gillar sushi. Fast rätt dyrt. Sist vi käkade där gick det på 2500. Holy cow om ni gillar burgare. Sjömagasinet var vi på på min födelsedag, det är fancy och känns mest för äldre. Men så gott!

Lagom?! :angel:

Vi behöver inte överdriva åt något håll, bra och god mat är det viktigaste. Så alla tips är välkomna!
Jag brukar rekommendera Diner22 på Södra Vägen. Det är i närheten av mässan också, men det kanske inte spelar någon roll.

Frågan är mer vad ni är ute efter för mat? Är det kött, fisk, svenskt, italienskt, japanskt, etc?

Sophie på Första Långgatan, persisk mat till hel ok priser. Trevligt.

Seralj på Linnegatan, turkiskt, också bra priser tycker jag. God mat och generösa portioner, bra service.

Blackbird på Stigbergsliden, bra priser, vegan rakt igenom, ganska stabbig mat.

Det finns en massa bra restauranger... Tänker ni er tjusig trerätters med vinmeny, eller lite mer åt pubhållet?

Jag brukar rekommendera Diner22 på Södra Vägen. Det är i närheten av mässan också, men det kanske inte spelar någon roll.

Frågan är mer vad ni är ute efter för mat? Är det kött, fisk, svenskt, italienskt, japanskt, etc?

Där har vi redan ätit, vill minnas att jag gillade det skarpt :)
Vi är ute efter allt, äter det mesta. Men är sugen på att testa något nytt ställe. Vi har både ben att gå med och möjlighet att åka spårvagn/buss/bil :D Så det löser sig

Svarar alla, vi är ute efter en bättre middag än donken, men samtidigt inte för fancy.
Vi äter det mesta och är väldigt nyfikna, så alla tips är varmt välkomna :D

Svarar alla, vi är ute efter en bättre middag än donken, men samtidigt inte för fancy.
Vi äter det mesta och är väldigt nyfikna, så alla tips är varmt välkomna :D
Mañana kanske? Tapas och väldigt bra koncept. Finns både inne i stan (Kungshöjd) och uppe i Masthugget. Priset blir ju vad man gör det till.

Kan vara väldigt poppis bara så boka bord.

Mañana kanske? Tapas och väldigt bra koncept. Finns både inne i stan (Kungshöjd) och uppe i Masthugget. Priset blir ju vad man gör det till.

Kan vara väldigt poppis bara så boka bord.
Manana har vi testat, gillar tapasen på den grekiska som ligger vid bergakungen bättre :) Men de är ändå bättre än pinchos :D

Gå till Koka, fantastiskt god mat och ett himla trevligt upplägg. Vi brukar ta 5-rätters med vinpaket, aldrig någonsin blivit besviken. Vilken smakupplevelse!

Ska släpa med sambon på en bit mat i gbg, efter bröllopsmässan i helgen.
Så langa era bästa restaurangtips är ni snälla :D

På Magasinsgatan finns det flera trevliga restauranger gillar både Magazzino och Puta Madre. Fast skippa efterrätt på Puta Madre deras tårtor tycker jag inte är riktigt prisvärda. Puta Madres mat är förövrigt sån att antingen gillar man den eller också gör man det inte. Även Grill Grotesque på linnegatan är riktigt bra mat tycker jag.

Sinclaire. Australiensiskt stekhouse. Vällagat, normalpriser, bra dryckeslista. De har lite udda kött som kängru (jättegott) Zebra och hjort plus mer klassiska. Personalen är från Australien så det är engelska som gäller.

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 880
Senast: SiZo
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Rie
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
490
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama