Restaurangtips - gbg

Om hamburgare - The Barn.
Svårt att få bord med kort varsel dock, men brukar finnas drop in iaf.

Annars, Atelier. Restaurangen som ligger i hotell Pigalle. Mycket bra!

Jag gillar yammi kitchen på andra lång, ser lite sunkigt ut utifrån men jättegod koreansk mat! Hagabion är också trevlig, god vegetarisk mat! Båda dessa är ej så dyra. Åt på hello monkey igår, asiatiskt tema men lite blandat. Tyckte borden stod lite väl tätt men annars var det trevligt. Alla dessa ligger nära varandra, längs Linnégatan/20 m in från Linnégatan :)

Tildas, ligger på Herkules gatan. Liten resturang men maten är super god. Populär så bordsbokning är nog bra om man ska äta där på helgen :)

:eek:
Vi kanske hade tur? Jag fick en god svamp-wellington. Var helt nöjd.
Vi åt deras burgare. Men känns som att det antingen är jättebra eller uselt :p

Ska man äta helvegetariskt här tycker jag förresten att den på Liseberg är en av de bästa, men den är väl knappast öppen nu till helgen.

Jag åt på en supermysig thailändsk när jag var där senast. Man satt i ett eget litet bås med mysiga lampor, som Koh Phanghan i Stockholm!

Edit: Moon Thai hette den! :)

Vi åt deras burgare. Men känns som att det antingen är jättebra eller uselt :p

Ska man äta helvegetariskt här tycker jag förresten att den på Liseberg är en av de bästa, men den är väl knappast öppen nu till helgen.
Jag åt schnitzel på Blackbird. Det var exakt lika gott som motsvarande av kött, vilket jag aldrig skulle beställa. Men det var lite roligt ändå. Och, ja, ganska gott när det inte blev den där blytunga mättnaden som en gigantisk köttbit ger. Men det var som bra pubmat, inte som bra restaurangmat.

På Magasinsgatan finns det flera trevliga restauranger gillar både Magazzino och Puta Madre. Fast skippa efterrätt på Puta Madre deras tårtor tycker jag inte är riktigt prisvärda. Puta Madres mat är förövrigt sån att antingen gillar man den eller också gör man det inte. Även Grill Grotesque på linnegatan är riktigt bra mat tycker jag.

Puta madre har vi vart på, deras tequila lista är :love: Vi var sådär i maten, men tror det är för att vi inte riktigt är vana vid den typen av mat :D

Barrique är helt fantastisk! :d :d :love:
Ligger nära mässan. Underbar mat och fantastiskt vin. Kanske lite åt det dyrare hållet. Jättekunnig personal, både vad det gäller mat och vin. Säger man till i förväg att man vill ha vegetariskt så fixar de det.

Har aldrig ätit så god vegetarisk mat. Det går inte att beskriva. Långt från allt annat jag vegetariskt jag ätit. En riktig himelsk smakupplevelse.

Det blev (nu ska jag försöka stava) Le pain francie (?) på avenyn. Är lite halvbesviken, blir nog barrabicue nästa gång. Alla era tips är sparade tack :love:

Sinclaire. Australiensiskt stekhouse. Vällagat, normalpriser, bra dryckeslista. De har lite udda kött som kängru (jättegott) Zebra och hjort plus mer klassiska. Personalen är från Australien så det är engelska som gäller.
Men äter man där ska man undvika burgarna - torra och tråkiga!

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 880
Senast: SiZo
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Rie
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
490
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama