Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker 3800 för två är helt ok. Jag ska åka två veckor runt påsk. Tror jag betalade 1200 men då anpassade jag mina datum och har än så länge bara handbagage.

Detta var utan bagage och bra tider, iaf tyckte jag det hehe. (morgon dit, mitt på dan hem). Direktflyg också, många har mellanlandning.
 
Detta var utan bagage och bra tider, iaf tyckte jag det hehe. (morgon dit, mitt på dan hem). Direktflyg också, många har mellanlandning.
Det går säkert att pressa några hundralappar, men om tiderna passar bra och det är direktflyg skulle jag kunna köpa en sådan biljett själv.
 
Det går säkert att pressa några hundralappar, men om tiderna passar bra och det är direktflyg skulle jag kunna köpa en sådan biljett själv.

Haha nu kan jag bara inte välja om jag ska åka i början eller slutet på april!
Ska se fotboll o det är bra matcher båda helgerna :D
 
Haha nu kan jag bara inte välja om jag ska åka i början eller slutet på april!
Ska se fotboll o det är bra matcher båda helgerna :D
Påsk är väl precis i månadsskiftet mars/april nästa år? Jag ska själv till Rom då men egentligen är påsken en tid jag gärna undviker. Det är väldigt mycket folk i stan då.

Om det kan hjälpa dig att bestämma dig!:D
 
Nu har jag reserverat en plats på en ridresa till Portugal! :) Bör få besked inom ett par dagar om jag fått en plats. Fy fan så fint det ska bli att få rida, äta god mat, dricka vin, bada i poolen och läsa böcker. Blir en fantastisk fin avslutning på sommaren :love:.

I övrigt i sommar blir det en vecka i Madrid för pool- och familjehäng plus bröllop, och så ska vi i väg någon annanstans (vaaaaaart??) i ett par veckor för en skön semester också.

Åh, vad roligt! Ska boka med en vän inom kort men osäker på vart. Vi var till Malaga för några år sedan och det var fint, men vi tyckte att det var många pass då som var rätt tråkiga. Vi red både morgon och eftermiddag, gjorde en långtur och en strandritt. Tycker ärligt att det räckte på morgonen och lite mer ledig tid att göra annat på ”de vanliga dagarna”. Beror säkert på hästar, turer och annat.

Tittat på Italien och Frankrike inför denna gång. Samt att budgeten kanske är lite större, så får lite mer att välja på. Älskar ju iof italienskt och hellre bubbel framför vin, så det pasta och prosecco vore rätt nice! :D

Man kanske kan boka in 4-5 dagars ridning och ett par dagar på annat ställe för annan känsla.
 
Påsk är väl precis i månadsskiftet mars/april nästa år? Jag ska själv till Rom då men egentligen är påsken en tid jag gärna undviker. Det är väldigt mycket folk i stan då.

Om det kan hjälpa dig att bestämma dig!:D
Tänkte åka efter påsk :D Tack ändå haha!
 
Nu har jag reserverat en plats på en ridresa till Portugal! :) Bör få besked inom ett par dagar om jag fått en plats. Fy fan så fint det ska bli att få rida, äta god mat, dricka vin, bada i poolen och läsa böcker. Blir en fantastisk fin avslutning på sommaren :love:.

I övrigt i sommar blir det en vecka i Madrid för pool- och familjehäng plus bröllop, och så ska vi i väg någon annanstans (vaaaaaart??) i ett par veckor för en skön semester också.

Fy fasen vad det låter härligt! :D

Jag bokade nyss en ritt här i NZ till på söndag. 2,5 timme vid någon sjö med utsikt över berg och grejer. Känns som en bra grej :D
 
Fy fasen vad det låter härligt! :D

Jag bokade nyss en ritt här i NZ till på söndag. 2,5 timme vid någon sjö med utsikt över berg och grejer. Känns som en bra grej :D
Kul!!

Ja, det ska bli himla härligt! Väntar på besked om jag fått en plats :nailbiting:.
 
Jag har varit på ett ridställe i Estland. Dom har ridläger/träningsläger på somrarna som är sjukt roliga!
Kvinnan som driver stället pratar/förstår typ 5 språk! Engelska, estländska, svenska, finska och rysska? Kanske nåt mer. Lektionerna hålls på engelska av internationellt anställda ridlärare!

Hästarna är kanonfina och många tävlas av elever från ridskolan de driver vinterhalvåret
 
Jag har varit på ett ridställe i Estland. Dom har ridläger/träningsläger på somrarna som är sjukt roliga!
Kvinnan som driver stället pratar/förstår typ 5 språk! Engelska, estländska, svenska, finska och rysska? Kanske nåt mer. Lektionerna hålls på engelska av internationellt anställda ridlärare!

Hästarna är kanonfina och många tävlas av elever från ridskolan de driver vinterhalvåret
Det låter trevligt! länk?
 
Tack för tipset! Jag har inte varit där, däremot på La Gomera och Madeira som verkar vara typ exakt samma grej liksom?
Mina föräldrar var typ 7 gånger på Azorerna medan pappa levde. Jag har uppfattat Azorerna mer aktivt vulkaniskt än tex Madeira. Finns tydligen, enligt dom, massor att se på Azorerna. Efter att ha varit där på nån rundresa hyrde de bil och tog lokalflyg till de mindre öarna.
 
Har inte varit på något av dom så jag kan inte jämföra :D skulle kunna tänka mig att Madeira är ganska likt
Okej! :)
Mina föräldrar var typ 7 gånger på Azorerna medan pappa levde. Jag har uppfattat Azorerna mer aktivt vulkaniskt än tex Madeira. Finns tydligen, enligt dom, massor att se på Azorerna. Efter att ha varit där på nån rundresa hyrde de bil och tog lokalflyg till de mindre öarna.
Ja, jag är övertygad om att det finns mycket att se :). Vet bara inte om det är för oss liksom.
 
Ja Azorerna är jättefint @niphredil! Men det var rätt mycket 50+ -turister när jag var där. Inget ont om dem alltså, men det är nog inget vidare alternativ ifall man vill ha lite mer puls liksom. Men jag tipsa om ett bra turridningsställe ifall det skulle bli av :angel:
 
Sambon och jag åker till Kuba på julafton, och stannar till och med den sjunde januari.
Vi flyger till Havanna och det är även där vi kommer ha vår fasta plats liksom, men är väldigt öppna för att spendera nätter på annat håll.

Någon som har lite tips på vad vi verkligen inte får missa? Stränder, restauranger, olika platser... Allt! :D

Jag är jättetacksam för alla tips ni kan komma med :)
 
Imorgon åker jag till London ett par dar, hoppas på acceptabelt promenadväder och fina julmarknader, helst helt fritt från galningar.

Jultips mottages gärna såklart! :D
 
Toronto?
Ja vad gör man där en dag eller några timmar?
Håller på och planerar en jobbresa till Kanada, får en extra dag i Montreal för att hämta upp jet-laggen och funderar på att åka hem en dag senare från Toronto än vad jobbet kräver. I Montreal får jag hjälp med sight seeingen av kollegor, men osäker på vad jag kan räkna med i Toronto. Kommer inte hinna till Niagara tyvärr. Så är det värt en extra natt på hotell för att hinna med en eller en halv dag på stan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 681
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp