Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte den nu sedan jag blivit bestulen tre gånger på rätt kort tid. Innan dess har jag aldrig ens funderat på saken.

Nu hoppas jag att jag lyckas fatta att det är enklare för mig att stänga den här nya väskan på rätt sätt, än att förlora mitt bankkort stup i kvarten.

Vilken modell köpte du? Det är ju det också.. vad som är bäst och vilket sammanhang man använder den mest i.
 
Vilken modell köpte du? Det är ju det också.. vad som är bäst och vilket sammanhang man använder den mest i.
Jag köpte den här https://www.pickpack.se/vardesaksfo...ska-pacsafe-metrosafe-ls200-anti-theft-shou-2

Jag har inte grubblat jättemycket på vad jag behöver, utan köpte helt enkelt en väska som liknar de axelremsväskor jag brukar ha, men som förhoppningsvis är lite svårare för en tjuv att fiska upp mina saker ur när det tex är trångt på bussen på natten och jag är berusad och ouppmärksam. Det är i sådana situationer jag har blivit bestulen ett par gånger rätt nyligen. Och så har väskan ett skydd mot skimning. Mitt kort blev skimmat i våras i Berlin, så det verkar vara en bra grej att ha skydd mot det.
 
Jag köpte den här https://www.pickpack.se/vardesaksfo...ska-pacsafe-metrosafe-ls200-anti-theft-shou-2

Jag har inte grubblat jättemycket på vad jag behöver, utan köpte helt enkelt en väska som liknar de axelremsväskor jag brukar ha, men som förhoppningsvis är lite svårare för en tjuv att fiska upp mina saker ur när det tex är trångt på bussen på natten och jag är berusad och ouppmärksam. Det är i sådana situationer jag har blivit bestulen ett par gånger rätt nyligen. Och så har väskan ett skydd mot skimning. Mitt kort blev skimmat i våras i Berlin, så det verkar vara en bra grej att ha skydd mot det.
Oj jag trodde inte att man kunde skimma kontokort och sånt utan att det används. Det var en bra lärdom.
 
Jag köpte den här https://www.pickpack.se/vardesaksfo...ska-pacsafe-metrosafe-ls200-anti-theft-shou-2

Jag har inte grubblat jättemycket på vad jag behöver, utan köpte helt enkelt en väska som liknar de axelremsväskor jag brukar ha, men som förhoppningsvis är lite svårare för en tjuv att fiska upp mina saker ur när det tex är trångt på bussen på natten och jag är berusad och ouppmärksam. Det är i sådana situationer jag har blivit bestulen ett par gånger rätt nyligen. Och så har väskan ett skydd mot skimning. Mitt kort blev skimmat i våras i Berlin, så det verkar vara en bra grej att ha skydd mot det.

Har tittat på en sådan med, osäker på om min laptop går ner i den. Måste dubbelkolla det för vore skönt att ha något som man har när man reser mycket fram och tillbaka som jag har gjort.
 
Om en vecka åker vi till Australien, Melbourne, i en v. Vi ska i huvudsak jobba. Men lite ledigt får vi.
Ska bli jättekul! Jag har aldrig varit i AU men alltid velat.

Fasar dock den långa resan iom både trasig kropp, oförmåga att sova så och uttråkning.
Men det får vara värt det!
 
Jag ska resa till London i april med mitt nya jobb, vi ska se fotboll på Wembley men hoppas jag hinner med lite shopping också. :)
 
Om en vecka åker vi till Australien, Melbourne, i en v. Vi ska i huvudsak jobba. Men lite ledigt får vi.
Ska bli jättekul! Jag har aldrig varit i AU men alltid velat.

Fasar dock den långa resan iom både trasig kropp, oförmåga att sova så och uttråkning.
Men det får vara värt det!

Australien är fantastiskt!

Jag bävar dock också över lång resa... Åker ju till NZ nästa vecka och det är ju så jävla långt :p
 
Australien är fantastiskt!

Jag bävar dock också över lång resa... Åker ju till NZ nästa vecka och det är ju så jävla långt :p

Vi hade tänkt åka dit också när vi ändå är i AU. Men vi hinner fasen inte nu, för mkt jobb.
Vi satsar på nästa år istället. Så kom gärna med tips efter du varit där!

Har du varit i Melbourne?
 
Vi hade tänkt åka dit också när vi ändå är i AU. Men vi hinner fasen inte nu, för mkt jobb.
Vi satsar på nästa år istället. Så kom gärna med tips efter du varit där!

Har du varit i Melbourne?

Jag hade gärna hunnit med Australien nu också men det blir för stressigt. Vill inte stressa runt en massa nu :)

Tyvärr inte varit i Melbourne, åkte bara från Cairns till Sydney. Så härligt land!

NZ har jag varit i en gång innan, men det är snart tio år sedan så det blir ett kärt återseende! :D
 
Jag MÅSTE komma iväg till San Agustin i februari. Blev pga jobb att jag inte kunde åka nu och det märkts på mitt humör. Så nu ska jag sätta ned foten och kräva semester. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 681
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp