Reportage om Briar´s ägare

shady

Trådstartare
Vet inte om det hamnat rätt nu. Har ni läst reportaget om Hans-Yngve Göransson, Briar´s ägare?

Vad tycker ni, om hans syn på avelsarbete och synen på bruksproven, samt hans uppmaningar till andra uppfödare?

Jag tycker att det var en väldigt intressant artikel!

Det som jag tog åt mig mest var att lyssna på experterna och sedan göra tvärtom :D (Med tanke på att jag fått höra så många negativa kommentarer angående hingstval till mitt sto! :))

Håller med föregående talare, han verkar ha helt rätt inställning till det hela. Vem avgör vem som är "expert" eller inte :confused: Lyssna o lär av många och sedan gör som du själv anser bäst för dig och för de mål som just du har med din avel och dina hästar! :banana:

Mycket intressant och läsvärd artikel! Tänkvärt att han inte gärna visar sina ston och föl pga oftast orättvisande förhållanden. Tyckte om hans uppmaning att lyssna på experterna och sen göra tvärtom! :D

Ha,ha...ja han har åtminstone samma attityd som mej! :cool:

Kul att se att han funderat i samma linje som en annan ;)...jag har själv tjafsat om det där med videosnuttar ifrån bruksproven...ja även vad det gäller mitt tjafs om att det borde finnas video på de svenska hingstarna som är i aveln! ;)

Att man ska välja hingst genom att utgå ifrån en katalog enbart är ju helt absurt...och så lätt är det inte att åka land och rike runt med en ryggskada...vare sej man vill eller ej! :(

Jag hoppas att Hans-Yngve alltid står på sej lika väl och att han förhoppningvis vet om att det faktiskt finns fler som tänker likadant! :D :D

HEJA,HEJA,HEJA....bara låt de slöa "strul-puttarna" skämmas för sitt dåliga arbete! :D :banana: :banana: :banana:
:D :D :D

Ja, jag tyckte han verkade rätt vettig faktiskt, synd att han hade en sambo redan :angel:.

Det där med att göra tvärtemot experterna var ett härligt uttalande.
Något att tänka på oxå tyckte jag att hästar kan faktiskt vara fina även om dom inte visas eller får så bra poäng för vem avgör egentligen vem som är expert!

Jättebra artikel om en STÖRTSKÖN uppfödare. Dessutom har han ju verkligen lyckats med sin avel också.

Fler såna som han...och fler såna repotage tack!
:bow: :rofl: :bow:

HaHa, vad härliga ni är alla. Ville inte skriva först vad jag tyckte, var så nyfiken på hur ni andra skulle reagera.

Men ni har ju reagerat precis som jag. Kan även tala om att det är en stört härlig människa att prata med också.

Han var väldigt intresserad av mitt stoföl efter Briar, men när han väl ringde mig så var hon såld.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 399
Senast: Vicks
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 103
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar