Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LIA: läst reglerna för transport som handlar om säkrad last? Jag kan säga som så att jag bevittnat flertalet allvarliga skador på häst genom åren där hästen stått uppbunden men kommit loss, dvs varit lös i trailern, försökt vända sig om, fastnat eller skadat sig på annat sätt och måst avlivas. För att åka helt utan inredning är även det olagligt, dvs ta bort precis allt som finns att skada sig på därinne.
fast riktigt så enkelt är det ju inte eftersom det inte är död last vi pratar om utan ett flyktdjur. så givetvis måste det vara en sanning med modifikation då en häst knäppt i en icke givande uppbindningsanordning ju annars kan orsaka minst lika stor skada. så det finns ju som sagt ett mellanting, men det är ju en jäkla skillnad på en säkrad last som "löser ut" vid kris, än en rent generellt osäkrad last som lämnas åt sig själv att leva runt som det faller sig, eller därigenom utsättas för yttre påverkande situation som kan orsaka olycka.....
Varför ska jag det? Du har fortfarande inte läst den sista meningen?Om du läser igen, så ska du , rent teoretiskt, ha hästen helt lös i trailern utan skaderisk så vill det till att du plockar bort all inre utrustning, inklusive mellanvägg, frambom och bakbom.
LIA: läst reglerna för transport som handlar om säkrad last? Jag kan säga som så att jag bevittnat flertalet allvarliga skador på häst genom åren där hästen stått uppbunden men kommit loss, dvs varit lös i trailern, försökt vända sig om, fastnat eller skadat sig på annat sätt och måst avlivas. För att åka helt utan inredning är även det olagligt, dvs ta bort precis allt som finns att skada sig på därinne.
Nej LIA det har jag aldrig påstått. Om du läser igen, så ska du , rent teoretiskt, ha hästen helt lös i trailern utan skaderisk så vill det till att du plockar bort all inre utrustning, inklusive mellanvägg, frambom och bakbom. att plocka bort frambom är inte lagligt.