Renoveringstråden

Sedan bestämde vi oss - varför har vi väntat så länge? Hallen blev flera meter bredare, känns det som!

IMG_3360.webp

Oj oj, nu ikväll har vi rivit ner överskåpen i vårt otroooligt chica och moderna bootroom 😆😆😅

Det har t.om växt murgröna in genom köksfläktens utsug.. (hata murgröna)

Imorgon kommer fönster nummer två av tre nya mot baksidan på plats.

Det här fönstret kommer sitta över diskhon som vi anser har en optimal plats i rummet redan som det är.

Spännande värre 🤩

PSX_20221128_204750.webp

Våran byggare alltså - love him 🤩 både fönstret är på plats OCH han har murat igen runda hålet från utsidan så man inte kan se att det ens varit ett hål där.
PSX_20221129_161534.jpg

No more murgröna i grovköket liksom. Imorrn kör vi vidare med ett nytt fönster i köket 🫠

Nu är grabbarna igång igen, dagens projekt - sätta in ett fönster i köket. Köket har redan ett fönster men bara mot framsidan. Vi vill ju se baksidan oxå och få garden appeal på baksidan av vårt hus. Street appeal på framsidan har vi så det räcker även med byggskräp överallt :p

Jag ska fixa iordning källardörren. Har just nu satt fogskum under karmen för att fylla igen och ska skära bort det som blev över ta fincement och snygga till ute och inne.
Hur gör jag fodren runt dörren när det är cementvägg runt om dörren?

Nån som har tips på vilka foder jag ska köpa så ingången ser snyggare ut?

Jag ska fixa iordning källardörren. Har just nu satt fogskum under karmen för att fylla igen och ska skära bort det som blev över ta fincement och snygga till ute och inne.
Hur gör jag fodren runt dörren när det är cementvägg runt om dörren?

Nån som har tips på vilka foder jag ska köpa så ingången ser snyggare ut?
Menar du hur du ska fästa dem? Någon form av lämpligt montagekit brukar ordna det mesta :)

Vi har köpt "plaster" (är engelskans plaster och svenskans spackel samma sak?) och hämtat ett kök till vårt bootrom/grovkök idag. Blir veckans kvällsprojekt att fixa ihop så det blir fräscht och fint till jul 🤪

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
760
Senast: MiaMia
·
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: MML
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 128
Senast: escodobe
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
957
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV