Renoveringstråden

Sedan bestämde vi oss - varför har vi väntat så länge? Hallen blev flera meter bredare, känns det som!

IMG_3360.jpeg
 
Oj oj, nu ikväll har vi rivit ner överskåpen i vårt otroooligt chica och moderna bootroom 😆😆😅

Det har t.om växt murgröna in genom köksfläktens utsug.. (hata murgröna)

Imorgon kommer fönster nummer två av tre nya mot baksidan på plats.

Det här fönstret kommer sitta över diskhon som vi anser har en optimal plats i rummet redan som det är.

Spännande värre 🤩

PSX_20221128_204750.jpg
 
Våran byggare alltså - love him 🤩 både fönstret är på plats OCH han har murat igen runda hålet från utsidan så man inte kan se att det ens varit ett hål där.
PSX_20221129_161534.jpg


No more murgröna i grovköket liksom. Imorrn kör vi vidare med ett nytt fönster i köket 🫠
 
Nu är grabbarna igång igen, dagens projekt - sätta in ett fönster i köket. Köket har redan ett fönster men bara mot framsidan. Vi vill ju se baksidan oxå och få garden appeal på baksidan av vårt hus. Street appeal på framsidan har vi så det räcker även med byggskräp överallt :p
 
Jag ska fixa iordning källardörren. Har just nu satt fogskum under karmen för att fylla igen och ska skära bort det som blev över ta fincement och snygga till ute och inne.
Hur gör jag fodren runt dörren när det är cementvägg runt om dörren?

Nån som har tips på vilka foder jag ska köpa så ingången ser snyggare ut?
 
Jag ska fixa iordning källardörren. Har just nu satt fogskum under karmen för att fylla igen och ska skära bort det som blev över ta fincement och snygga till ute och inne.
Hur gör jag fodren runt dörren när det är cementvägg runt om dörren?

Nån som har tips på vilka foder jag ska köpa så ingången ser snyggare ut?
Menar du hur du ska fästa dem? Någon form av lämpligt montagekit brukar ordna det mesta :)
 
Vi har köpt "plaster" (är engelskans plaster och svenskans spackel samma sak?) och hämtat ett kök till vårt bootrom/grovkök idag. Blir veckans kvällsprojekt att fixa ihop så det blir fräscht och fint till jul 🤪
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 111
Senast: escodobe
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
605
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 738
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Skaffa barn eller inte
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp