Har du någon bild på hur den såg ut innan? Är också i valet och kvalet vad vi ska göra med trappen, har grön matta i den nu.Ok. Så jag har rivit bort den bruna gamla heltäckningsmattan från trappan. Skrapat bort allt lim, kört med slipmaskinen och ska tvätta av alltihop med målartvätt.
Det är en mycket tjusig ( ) gul linoleummatta på trappstegen nu. Planen är att måla vitt och lägga på svarta eller grå såna där halvmånar som halkskydd.
Men nu börjar jag tveka. Är det kanske bättre att måla med halkskyddsfärg? Någon annan färg än vit? Väggarna är, som synes på bilden, bruna. Planen är att det ska målas/tapetseras om någon gång i framtiden.
Det ska även bli ett nytt ljust golv i hallen ovanför trappan. Men det är inte heller aktuellt riktigt än.
Visa bifogad fil 105569
Åsikter? Vad ska jag tänka på för att bli så nöjd som möjligt med min "nya" trappa?
Jag tycker att det är supersnygg med sisalmatta i trappen och är sugen på att göra något liknande hemma, men inser också att det är ett stort projekt som jag ska orka ro i hamn…