Ja så hade jag nog gjort tillräckligt bred så man kan komma igenom med trädgårdsmöbler mm.Ni kan inte sätta en liten "gånggrind" in till gräsmattan då? Vi har så och tycker det är jättebra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så hade jag nog gjort tillräckligt bred så man kan komma igenom med trädgårdsmöbler mm.Ni kan inte sätta en liten "gånggrind" in till gräsmattan då? Vi har så och tycker det är jättebra
Ni kan inte sätta en liten "gånggrind" in till gräsmattan då? Vi har så och tycker det är jättebra
Tycker skjutgrind på hjul låter som en utmärkt lösning som inte tar plats. Vill man lägga pengar på det senare kan man installera automagisk öppning/stängning till när man kommer med bilen.Kan tillägga att detta alltså är ett parhus så det är ett plank till höger i bild mot grannen, och på baksidan är det enbart en veranda bredvid carport. Så tomten är pytteliten, det enda vi har är den lilla gräsmattan fram, en veranda fram och bak och sen uppfarten. Därför viljan att kunna röra sig runtom eftersom det inte går att komma runt huset åt andra hållet. Så en sandlåda och gungor kommer vara på framsidan.
Tycker skjutgrind på hjul låter som en utmärkt lösning som inte tar plats. Vill man lägga pengar på det senare kan man installera automagisk öppning/stängning till när man kommer med bilen.
Förstår helt! Vi har nyss köpt insatskamin, fiber ska dras in och sedan ska vi dränera runt hela huset så våra kostsamma renoveringar läggs lite längre framåt just nu Men jag kan tänka mig att ni säkert ska kunna hitta någon begagnad grind och helt enkelt slå på ett hjul som provisorisk men fortsatt snygg lösning.Ja, vi har pratat en del om automatisk öppning. Nu kommer vi ha rätt lite pengar i och med räntan, elen, dubbla föräldraledigheter mm. så ska kika på vad det kostar men om man kan fixa det i efterhand annars så skulle ju det vara toppen!
Tar er tomt slut till vänster om uppfarten? I så fall hade jag nog satt staket längs hela vägen till höger om carporten/uppfarten, med en grind in för gående. Så att barn och hund kan röra sig fritt ut från dörren, så att grinden alltid kan vara stäng så inte barn eller hund kan komma ut den dagen de smiter ut obevakat.Ni får ursäkta den väldigt suddiga bilden från Eniros gatuvy, men, här är vårt hus! Jag hade visst ingen annan bild som visade själva öppningen i häcken, men p.g.a. hund och barn behöver vi en grind här. Visst, det blir lite tradigt att hålla på att öppna och stänga grinden när man kommer med bilen men beats att barn och hund springer ut i vägen.
Vad tycker ni vi ska ha för grind? Jag funderar på gjutjärn? Det verkar även som att uppfarten sluttar uppåt lite, innebär det att vi måste ha grindar som öppnas utåt och således aldrig kommer kunna ha dem uppställda? Samt, är det svårt att hitta en grind när man har lite mer specifika mått? Ett staket kan man ju alltid förlänga eller förkorta men nu har vi ju inget sådant.
Visa bifogad fil 103177
Tar er tomt slut till vänster om uppfarten? I så fall hade jag nog satt staket längs hela vägen till höger om carporten/uppfarten, med en grind in för gående. Så att barn och hund kan röra sig fritt ut från dörren, så att grinden alltid kan vara stäng så inte barn eller hund kan komma ut den dagen de smiter ut obevakat.
Grön! (Så avis på ditt skafferi!)Börjar se slutet på skafferibyggandet nu och har ställts inför ett beslut.
Brädan under det vita hyllplanet/bänkskivan (där lampan står) kommer målas vit.
Under den bänkskivan som är rakt fram kommer det bli ytterligare en djupare hylla.
Ska denna bli grön som allt annat eller vit som bänkskivan?Visa bifogad fil 103698
Vi har fått nytt proppskåp och en uppgradering av elen idag.
Jag visste inte ens att de där gamla läskiga propparna man lägger i en hylsa och skruvar in i skåpet fortfarande existerade tills vi flyttade in i nya huset
På onsdag kommer solpanelerna
En till röst på grön här!Börjar se slutet på skafferibyggandet nu och har ställts inför ett beslut.
Under den bänkskivan som är rakt fram kommer det bli ytterligare en djupare hylla.
Ska denna bli grön som allt annat eller vit som bänkskivan?Visa bifogad fil 103698
Det där skafferiet kan du hyra ut för €1800/mån som studentrum i AmsterdamBörjar se slutet på skafferibyggandet nu och har ställts inför ett beslut.
Å vad fint1,5 vecka före egen deadline är våra barns lekrum färdigt!
Vi har;
- lagt hur många timmar som helst på underarbete av väggarna tror vi gjort typ 10 steg
- målat väggar & tak & tapetserat
- lagt nytt golv
- bytt dörr
- satt nya foder runt dörr & fönster samt nya golvsocklar
Så nöjda! Vi är verkligen inga händiga människor (men börjar väl bli), så det känns verkligen som en fin grej till våra barn hur vi slitit hårt för att få det så fint i deras rum. Nu ska det bara inredas!
Visa bifogad fil 101688
Tack för tipset, gick in på vår Hornbach och hittade ett bra golv från Kronotex som kan passa på vår övervåningTyvärr inte Rustas mörka det är från Hornbach, detta https://www.hornbach.se/shop/Laminatgolv-KRONOTEX-Deepness-ek/6087618/artikel-detaljer.html