Wow!!! Jag är också nästan avundsjuk på dig!Visa bifogad fil 102358Har efter mycket om och men gjort klart skafferiet. Är nästan avundsjuk på mig själv, kommer få plats med så mycket roliga matvaror
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow!!! Jag är också nästan avundsjuk på dig!Visa bifogad fil 102358Har efter mycket om och men gjort klart skafferiet. Är nästan avundsjuk på mig själv, kommer få plats med så mycket roliga matvaror
Insidan har snart panel på alla väggar
Grinden kan hänga fritt så då behöver den ju inte gå i backen. Det går att beställa grindar i rätt mått. Är väl en kostnadsfråga.Ni får ursäkta den väldigt suddiga bilden från Eniros gatuvy, men, här är vårt hus! Jag hade visst ingen annan bild som visade själva öppningen i häcken, men p.g.a. hund och barn behöver vi en grind här. Visst, det blir lite tradigt att hålla på att öppna och stänga grinden när man kommer med bilen men beats att barn och hund springer ut i vägen.
Vad tycker ni vi ska ha för grind? Jag funderar på gjutjärn? Det verkar även som att uppfarten sluttar uppåt lite, innebär det att vi måste ha grindar som öppnas utåt och således aldrig kommer kunna ha dem uppställda? Samt, är det svårt att hitta en grind när man har lite mer specifika mått? Ett staket kan man ju alltid förlänga eller förkorta men nu har vi ju inget sådant.
Visa bifogad fil 103177
Grinden kan hänga fritt så då behöver den ju inte gå i backen. Det går att beställa grindar i rätt mått. Är väl en kostnadsfråga.
Aha, ja liten hund ställer till det.Jag tänker att även om den hänger fritt så kommer den ju gå i backen när man öppnar den inåt, förutsatt att det inte är ett rejält glapp mellan mark och grind när den är stängd? Och då kommer tyvärr problemet liten hund..
Ni får gör den till rullgrind. Så den snyggt glider in bakom häcken.
Jag hade nog satt grinden en bit in lagom så bilen får plats utanför. Staket längs sidorna så slipper man mycket med att öppna och stänga hela tiden.Ni får ursäkta den väldigt suddiga bilden från Eniros gatuvy, men, här är vårt hus! Jag hade visst ingen annan bild som visade själva öppningen i häcken, men p.g.a. hund och barn behöver vi en grind här. Visst, det blir lite tradigt att hålla på att öppna och stänga grinden när man kommer med bilen men beats att barn och hund springer ut i vägen.
Vad tycker ni vi ska ha för grind? Jag funderar på gjutjärn? Det verkar även som att uppfarten sluttar uppåt lite, innebär det att vi måste ha grindar som öppnas utåt och således aldrig kommer kunna ha dem uppställda? Samt, är det svårt att hitta en grind när man har lite mer specifika mått? Ett staket kan man ju alltid förlänga eller förkorta men nu har vi ju inget sådant.
Visa bifogad fil 103177
Fan vad du är smart, varför har jag inte tänkt på det, i Skånehuset har jag en drygt 5m bred öppning, lutning inåt eller mitt ut i gatan, tanken var 2st drygt drygt 2,5m men jag har ju alla chanser att bara dra den längs med staketet ju.Ni får gör den till rullgrind. Så den snyggt glider in bakom häcken.
Den idén gillade jag!Jag hade nog satt grinden en bit in lagom så bilen får plats utanför. Staket längs sidorna så slipper man mycket med att öppna och stänga hela tiden.
Vi tänkte sätta grind när dottern var liten men blev inte så. Jag tyckte vi skulle göra ungefär så enkelt och smidigt.Den idén gillade jag!
En kompis har byggt staketet så bilen ryms utanför. Så smidigt! Håller alltså med @Krålus jag skulle orka öppna grinden typ två gånger innan jag blev irriteradNi får ursäkta den väldigt suddiga bilden från Eniros gatuvy, men, här är vårt hus! Jag hade visst ingen annan bild som visade själva öppningen i häcken, men p.g.a. hund och barn behöver vi en grind här. Visst, det blir lite tradigt att hålla på att öppna och stänga grinden när man kommer med bilen men beats att barn och hund springer ut i vägen.
Visa bifogad fil 103177
Jag hade nog satt grinden en bit in lagom så bilen får plats utanför. Staket längs sidorna så slipper man mycket med att öppna och stänga hela tiden.
En kompis har byggt staketet så bilen ryms utanför. Så smidigt! Håller alltså med @Krålus jag skulle orka öppna grinden typ två gånger innan jag blev irriterad
Jo men det går ju att göra grind så bilen kommer in. Då behöver man iaf inte stå på gatan och öppna grinden. Nu är det ju inte du som gjort carporten men hade jag planerat den hade jag byggt den närmare gatan.Jag hade nog gjort så om vi haft större tomt, men jag tror det skulle leda till att altanen och den lilla gräsmattan framför enbart går att nå inifrån och att man liksom inte kan gå runt huset. Dessutom vill man kanske ställa bilen i carporten? I varje fall vintertid Ska fundera lite!
Jo men det går ju att göra grind så bilen kommer in. Då behöver man iaf inte stå på gatan och öppna grinden. Nu är det ju inte du som gjort carporten men hade jag planerat den hade jag byggt den närmare gatan.
Ni kan inte sätta en liten "gånggrind" in till gräsmattan då? Vi har så och tycker det är jättebraFörstår inte riktigt hur du menar? Om vi sätter grinden en billängd in på uppfarten, och staket bredvid, går det ett staket längst hela gräsplätten och det går inte att nå gräset från tomten utan man måste gå ut och in genom altandörren. Man kan alltså inte gå runt huset på utsidan vilket inte känns önskvärt.
Nej precis, carporten är ju där den är.
Visa bifogad fil 103238
Förstår inte riktigt hur du menar? Om vi sätter grinden en billängd in på uppfarten, och staket bredvid, går det ett staket längst hela gräsplätten och det går inte att nå gräset från tomten utan man måste gå ut och in genom altandörren. Man kan alltså inte gå runt huset på utsidan vilket inte känns önskvärt.
Nej precis, carporten är ju där den är.
Visa bifogad fil 103238