Renoveringstråden

Och i dag har vi pysslat med värme. I går och i dag fräste vi och sent i dag fick vi ner plåtarna och slangen.
20220911_181056.jpg

Detta är vårat sovrum och tapet blir Borås tapeter -Alicia i mörkblå färgställning. Eftersom rummet är nästan 6 meter långt ska vi även sätta upp en vägg och göra en liten wic.
 
Jag tänker att det finns folk här som har lite koll på hus 😁

Det har regnat in i min stuga och jag funderar på om jag behöver byta tak. Stugan är från 1960 och enligt prospektet från när jag köpte den är taket plåt. Det står ingenting om att det ska vara bytt.

Tror ni att det här taket kan vara orginaltrogen från 1960 eller ser det ut att vara senare?
B836D02F-585A-4A42-9EE7-3FE654B33663.jpeg
 
Det regnar antagligen in vid skorstenen och på den här bilden ser den inte så fin ut. Får nog kika på den iaf när det slutat regna.
43B47922-4ED8-47BF-8A4A-380449FDC607.jpeg
 
Inget kul att visa upp på bild men vi har haft elektriker hos oss i nästan 2,5 dagar. Dragit om en hel del el och fixat nya uttag lite här och där, och bytt gamla uttag till jordade. Förra ägarna gjorde om den gamla elen och drog fram jord överallt, men bytte inte uttagen. Så konstigt att inte fixa det samtidigt! Så det har vi fixat nu åtminstone.
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 111
Senast: escodobe
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
605
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 727
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp