Renoveringstråden

Och i dag har vi pysslat med värme. I går och i dag fräste vi och sent i dag fick vi ner plåtarna och slangen.
20220911_181056.webp

Detta är vårat sovrum och tapet blir Borås tapeter -Alicia i mörkblå färgställning. Eftersom rummet är nästan 6 meter långt ska vi även sätta upp en vägg och göra en liten wic.

Jag tänker att det finns folk här som har lite koll på hus 😁

Det har regnat in i min stuga och jag funderar på om jag behöver byta tak. Stugan är från 1960 och enligt prospektet från när jag köpte den är taket plåt. Det står ingenting om att det ska vara bytt.

Tror ni att det här taket kan vara orginaltrogen från 1960 eller ser det ut att vara senare?
B836D02F-585A-4A42-9EE7-3FE654B33663.webp

Det regnar antagligen in vid skorstenen och på den här bilden ser den inte så fin ut. Får nog kika på den iaf när det slutat regna.
43B47922-4ED8-47BF-8A4A-380449FDC607.jpeg

Inget kul att visa upp på bild men vi har haft elektriker hos oss i nästan 2,5 dagar. Dragit om en hel del el och fixat nya uttag lite här och där, och bytt gamla uttag till jordade. Förra ägarna gjorde om den gamla elen och drog fram jord överallt, men bytte inte uttagen. Så konstigt att inte fixa det samtidigt! Så det har vi fixat nu åtminstone.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
760
Senast: MiaMia
·
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: MML
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 128
Senast: escodobe
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
957
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar