Renoveringstråden

Hoppar in här med en fundering kring målning av innerväggar. Detta rum har jag tänkt försöka mig på att måla om:

84ADF74D-E316-463A-B500-9A35ED82DF3D.jpeg

Det är alltså målat längst ner, tapet ovanför och så den snygga bården med tåg… sen målat i tak och snedtak.

Vad blir minst skitjobbigt för en nybörjare? Renoveringstapet? Det gör inget om det inte blir perfekt resultat, rummet ska användas för förvaring är tanken. Så gott det nu går med snedtak och fönster och element och allt :p
 
Nu behöver vi bestämma oss kring hur dörrarna ska öppnas. Idag öppnas de såhär; vilket inte funkar ur många perspektiv men ffa att man blir inlåst på toaletten ibland 😂 Vad är bäst, att öppna de mot varandra eller öppna de åt varsitt håll? Det som är lite tråkigt då är att tvättstugedörren (den högra) öppnas mot vardagsrummet.. Men öppna de mot varandra blir kanske också knepigt och de kommer slå i ofta? Buke, help a sister out!
61C0E5D0-6252-4805-BC81-4DE366070F26.jpeg
 
Nu behöver vi bestämma oss kring hur dörrarna ska öppnas. Idag öppnas de såhär; vilket inte funkar ur många perspektiv men ffa att man blir inlåst på toaletten ibland 😂 Vad är bäst, att öppna de mot varandra eller öppna de åt varsitt håll? Det som är lite tråkigt då är att tvättstugedörren (den högra) öppnas mot vardagsrummet.. Men öppna de mot varandra blir kanske också knepigt och de kommer slå i ofta? Buke, help a sister out!Visa bifogad fil 98831
Går det inte att göra inåtgående dörr på tvättstugan? Iaf hade jag gjort så.

--------
Höstens projekt är att göra ordning kontoret/gästrummet, så lite tapetsering, lite målande och evt nytt golv där och gör jag det så blir det även nytt golv i hallen uppe och tapetserar.

Sen är det trappuppgången..... Vansinnet att tapetsera något med den gigantiska takhöjden, men det löser sig nog med lite byggande av ställning. Har dock inte bestämt om jag tar tag i även den i år :cautious:
 
Går det inte att göra inåtgående dörr på tvättstugan? Iaf hade jag gjort så.

--------
Höstens projekt är att göra ordning kontoret/gästrummet, så lite tapetsering, lite målande och evt nytt golv där och gör jag det så blir det även nytt golv i hallen uppe och tapetserar.

Sen är det trappuppgången..... Vansinnet att tapetsera något med den gigantiska takhöjden, men det löser sig nog med lite byggande av ställning. Har dock inte bestämt om jag tar tag i även den i år :cautious:

Var så sjukt nöjd att vi äntligen kom på hur vi skulle göra, klart vi ska vända dörren inåt!

Tills jag insåg att lampknapparna då kommer hamna bakom dörren….
 
Nu behöver vi bestämma oss kring hur dörrarna ska öppnas. Idag öppnas de såhär; vilket inte funkar ur många perspektiv men ffa att man blir inlåst på toaletten ibland 😂 Vad är bäst, att öppna de mot varandra eller öppna de åt varsitt håll? Det som är lite tråkigt då är att tvättstugedörren (den högra) öppnas mot vardagsrummet.. Men öppna de mot varandra blir kanske också knepigt och de kommer slå i ofta? Buke, help a sister out!Visa bifogad fil 98831
Vikdörr till tvättstugan?
 
Jag har köpt tapeter till en vägg i sovrummet. Fastnade för Rustas med dom vita ugglorna. Har dock ingen aning om när jag ska tapetsera och vad jag ska ha på dom andra väggarna. Nåväl, rummet har haft samma tapet sen 1990isch när jag tapetserade där sist så jag behöver inte ha bråttom.
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 111
Senast: escodobe
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
605
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 727
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp