Renoveringstråden

Sedan fick jag lite feeling på semestern och lärde mig att tapetsera

9FA92147-2867-4CA4-9357-049223006A86.jpeg
 
När jag var 18 målade jag sovrummet i min tonårs-crib citrongult med mörkgröna lister, jag tyckte det var en superide! Obs det var 90-tal så jag låg lite i tiden i alla fall. Rummet har under årens lopp blivit lite av ett undantag som gamla förbrukade möbler och rusk kastats in i….
A924ECD7-1DA8-4B6E-8C0E-C027BB8083A7.jpeg
 
1,5 vecka före egen deadline är våra barns lekrum färdigt!

Vi har;
- lagt hur många timmar som helst på underarbete av väggarna 😂 tror vi gjort typ 10 steg
- målat väggar & tak & tapetserat
- lagt nytt golv
- bytt dörr
- satt nya foder runt dörr & fönster samt nya golvsocklar

Så nöjda! Vi är verkligen inga händiga människor (men börjar väl bli), så det känns verkligen som en fin grej till våra barn hur vi slitit hårt för att få det så fint i deras rum. Nu ska det bara inredas! 😍
709464B4-014B-4E82-BB95-1E1E1E25A1AE.jpeg
 
Vårt nya hus ger mig huvudvärk. ALLA rum är vita. Alla rum, alla dörrar, alla tak. Jag är visserligen tacksam över att nuvarande ägare låtit det vara relativt orört sedan det byggdes 2002 och inte hittat på massa konstigheter (🙏) som vi behöver återställa men alltså man får ju huvudvärk av mindre.

Just nu har jag fastnat för dessa godingar:

D3FA91B4-5FCE-4070-8B28-65D6540EC689.png
 
På fredag kommer bänkskivorna till köket :banana: så då börjar det hända saker.
Kommer ta tid eftersom vi inte vill bo i totalkaos mer än någon dag här och där (efter nästan 10år i renoveringskaos) men målet är att allt ska vara klart till advent iaf 😊

Jag har förberett genom att måla om väggarna för en månad sedan.

Målet i helgen är att få bänkskivorna längs väggarna på plats, riva skafferiet och underskåpet som står närmast där, vända vitrinskåpet och påbörja regling av det som ska bli ett inbyggt skafferi.

På söndag åker mannen på tjänsteresa och på tisdag har jag klubben här på möte inkl middag och aktivitet 🙈 så håll tummarna för att vi har ett fungerande kök igen till dess.

Steg 2 får vi ta nästa helg 🤣

Bjuder på stökiga före bilder
 

Bifogade filer

  • 16649624150695507019284798843714.jpg
    16649624150695507019284798843714.jpg
    253,9 KB · Visningar: 171
På fredag kommer bänkskivorna till köket :banana: så då börjar det hända saker.
Kommer ta tid eftersom vi inte vill bo i totalkaos mer än någon dag här och där (efter nästan 10år i renoveringskaos) men målet är att allt ska vara klart till advent iaf 😊

Jag har förberett genom att måla om väggarna för en månad sedan.

Målet i helgen är att få bänkskivorna längs väggarna på plats, riva skafferiet och underskåpet som står närmast där, vända vitrinskåpet och påbörja regling av det som ska bli ett inbyggt skafferi.

På söndag åker mannen på tjänsteresa och på tisdag har jag klubben här på möte inkl middag och aktivitet 🙈 så håll tummarna för att vi har ett fungerande kök igen till dess.

Steg 2 får vi ta nästa helg 🤣

Bjuder på stökiga före bilder
 

Bifogade filer

  • 16649624631653416036841514536230.jpg
    16649624631653416036841514536230.jpg
    249,6 KB · Visningar: 172
Jag har väl missat det men vad är det för fel på skivorna ni har nu? Fantastiskt fint kök för övrigt.
Det är inte bara bänkskivorna som ska bytas men när vi byggde köket för 10år sedan så var planen att gjuta betongbänkskivor överallt (vi har det på köksön) men det tar tid så sålänge köpte vi de billigaste bänkskivorna vi kunde hitta och ja tiden har ju gått 🙄 nu har det kommit in fukt vid vasken och där de sitter ihop för eftersom de bara skulle vara tillfälliga så gjordes jobbet lite snabbt.

Hälften av vitvarorna är utbytta nyligen och både ugn, micro och fläkt hänger på sista versen så eftersom vi ändå kommer byta ut dem tar vi tillfället i akt att byta bänkskivorna samt lacka om luckorna. Och lite omändring 😁
 
Det är inte bara bänkskivorna som ska bytas men när vi byggde köket för 10år sedan så var planen att gjuta betongbänkskivor överallt (vi har det på köksön) men det tar tid så sålänge köpte vi de billigaste bänkskivorna vi kunde hitta och ja tiden har ju gått 🙄 nu har det kommit in fukt vid vasken och där de sitter ihop för eftersom de bara skulle vara tillfälliga så gjordes jobbet lite snabbt.

Hälften av vitvarorna är utbytta nyligen och både ugn, micro och fläkt hänger på sista versen så eftersom vi ändå kommer byta ut dem tar vi tillfället i akt att byta bänkskivorna samt lacka om luckorna. Och lite omändring 😁
Aha, det var köksön jag zoomade in och tyckte att det var ju skitsnygg skiva. Ja, kök slits så fort och förändring är ju kul. Vårt är snart 20 år och ser ut som hoppsan både här o där. Men luckorna är nästan inte slitna alls. Och då känns det ju som en inte får byta...
 
Aha, det var köksön jag zoomade in och tyckte att det var ju skitsnygg skiva. Ja, kök slits så fort och förändring är ju kul. Vårt är snart 20 år och ser ut som hoppsan både här o där. Men luckorna är nästan inte slitna alls. Och då känns det ju som en inte får byta...
Nej våra luckor är jättefina så det får bli en omlackering istället. Fördelen är ju att ni har vi bott här i 10år och vet vad som inte varit klockrent så vi kan rätta till det 😊
För vår del är det skafferi, sopsortering, förvaring av hundmat och hörnskåpet som ska ändras
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 111
Senast: escodobe
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
605
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 724
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp