Renoveringstråden

Börjar se slutet på skafferibyggandet nu och har ställts inför ett beslut.

Brädan under det vita hyllplanet/bänkskivan (där lampan står) kommer målas vit.

Under den bänkskivan som är rakt fram kommer det bli ytterligare en djupare hylla.

Ska denna bli grön som allt annat eller vit som bänkskivan?Visa bifogad fil 103698
Säger också grön, men framförallt säger jag saaaatan vilket underbart skafferi!
 
Bara dörr in till gamla toan kvar, samt koppla in golvvärmen och sätta fast/byta kablarna i hallen till lysknappar osv sen är hallen klar 😁
Snapchat-912496671.jpg
 
Jag var uppe i vårt nya badrum idag. Vi fick inte gå på golvet där förrän i onsdags å sedan har vi tyckt det var så skönt med några dagar utan byggare så vi typ glömt bort det. Nu har jag sett badrummet nästan färdigkaklat å är så nöjd. Bilder får komma senare 🙌🏻
 
Jag har precis budgetrenoverat mitt lilla kök! 😁 Det var så sjukt äckligt och slitet men slutresultatet blev över förväntan trots att det var 1000 ggr jobbigare än jag räknat med. 😂

Före:
WCn65v3.jpg

Efter:
2f8Ohc9.jpg


Ska bli intressant att se vad min hyresvärd tycker (jag har frågat om lov).. :angel:

Nu vill jag bara göra något åt det fruktansvärda golvet.. Tips? 😁
 
Jag har precis budgetrenoverat mitt lilla kök! 😁 Det var så sjukt äckligt och slitet men slutresultatet blev över förväntan trots att det var 1000 ggr jobbigare än jag räknat med. 😂

Före:
WCn65v3.jpg

Efter:
2f8Ohc9.jpg


Ska bli intressant att se vad min hyresvärd tycker (jag har frågat om lov).. :angel:

Nu vill jag bara göra något åt det fruktansvärda golvet.. Tips? 😁
En nyfiken fråga, varför en kokplatta PÅ spisen.... 🤔
 
Efter den fullt berättigade frågan om hur vi skulle få plats om vi ska fira jul hemma har nu renoveringen av matrummet påbörjats.
Matrummet fick en ny vägg och blev ett föremål för allmänt kaos i samband med badrumsrenoveringen i våras. Sen dess har det typ sett ut så här..
 

Bifogade filer

  • IMG_20221104_152746_HDR.jpg
    IMG_20221104_152746_HDR.jpg
    269,5 KB · Visningar: 136
Nu ska vi iväg och kolla på trappmodeller så de kan börja bygga trappan till vårt "guest quarter" så folk slipper klättra på stegar upp å ner 😆
 
20221112_173053.jpg
Så här långt har vi kommit med gästrummet. Vi fick lagt golvspånet och fräst för golvvärmen i dag och fått upp några gipsskivor.

Tidigare helger har vi bytt fönster och tagit bort avlopp- och vattenrör som vi drog upp när rummet fick agera tillfälligt kök. Taket har även gått från furu till vitmålad och golvreglarna har vi justerat så de är i våg.
 
Ok. Så jag har rivit bort den bruna gamla heltäckningsmattan från trappan. Skrapat bort allt lim, kört med slipmaskinen och ska tvätta av alltihop med målartvätt.
Det är en mycket tjusig ( :bag: :nailbiting: ) gul linoleummatta på trappstegen nu. Planen är att måla vitt och lägga på svarta eller grå såna där halvmånar som halkskydd.

Men nu börjar jag tveka. Är det kanske bättre att måla med halkskyddsfärg? Någon annan färg än vit? Väggarna är, som synes på bilden, bruna. Planen är att det ska målas/tapetseras om någon gång i framtiden.
Det ska även bli ett nytt ljust golv i hallen ovanför trappan. Men det är inte heller aktuellt riktigt än.
IMG_20221116_174237[1].jpg



Åsikter? Vad ska jag tänka på för att bli så nöjd som möjligt med min "nya" trappa?
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 111
Senast: escodobe
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
605
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 737
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp