Renovering - före- och efterbilder

Sv: Renovering - före- och efterbilder

rumfyra007_52ea465e88e59d8e9817fcab.jpg

rumfyra009_52ea465f88e59d8d4e8f8765.jpg

rumfyra011_52ea4660ddf2b3613a46ed14.jpg

Vilken skillnad efter dörrbytet, coolt att göra så stora förändringar med små medel :) tänker på kaklet.

Jag har haft stugan i 6 år och det är först det sista halvåret som jag haft möjlighet att göra lite mer än tidigare. Stugan är byggd 1925 som undantags stuga till gården som ligger bredvid. 1950 brann det i den och det är oklart hur mycket som skadades men i samband med återuppbyggnaden gjordes köket. vardagsrum och badrum är byggt på 70-talet.

Köket när jag köpte det:

Köket med nya luckor och mer bänkyta:

Fast vi tapetserade om i höstas igen för att få helhet i huset. Satt upp några spottar i taket samt ändrat och lagt till mer belysning. Tyvärr ingen bild på köket när det är klart men man ser tapeten här:

Vardagsrummet före (en fuktskada uppdagades när vi skulle tapetsera om för några år sedan):

Vardagsrummet nu:

Forts.

Sovrummet innan:

Sovrummet nu:

Kaminen från början

Kaminen har också bytts ut:

Knapplån

Nu har vi fått färdigt ett liiiitet rum till :)
Ett litet jäkla rum som vi knappt inte visste vad vi skulle göra med, det fick bli ett varsitt skrivbord.

Före:
17_11_13_6.jpg

Efter:
20_2_14_1.jpg

Annan vinkel, före:
17_11_13_5.jpg

Efter:
20_2_14_2.jpg

Tack :)
Vi är lite förvånade att det kändes så stort, det är bara 8,5 kvm...

Jag har ju knappt kommit igång med sån där synlig ytskiktsrenovering, men jobbar gör vi! Här i form av flytt av yttervägg för att få plats med isolering mellan väggen och trappan. Väggarna runt trappan var helt oisolerade tidigare och allt är ju snett och galet. :p
dsc_0912_52f7c73888e59d6cb55c698f.jpg

Varmt blir det!
img_8382_52f7c7af88e59d4bbf7e9eb9.jpg

img_8392_52f7c7ec2a6b2218c765ba4c.jpg

Nu är all panel där den ska vara men lite småfix består. Vi ska flytta på två väggar till och få upp ett nytt fönster i det plastade hålet.
Jag har dock börjat måla om en garderob, här syns i taket hur färgen i hela garderoben var tidigare. Den är ca 1,5*2 meter med snedtak.
img_8397_530111f1ddf2b333457293f8.jpg

Målning av taket.
img_8415_5301133688e59d5419671711.jpg

Bild på hela

Har en strykning i taket kvar och själva hyllan som ska målas vit! Hoppas på att snart komma med bilder på ett tapetserat sovrum med nytt tak och nytt fönster! :) Har alla komponenter hemma nu så det är bara jobbet som ska göras.

jättefint, gillar verkligen din smak :) Däremot tyckte jag att den gamla tapeten inte såg så tokig ut heller, insåg inte direkt att det var en förebild!

Tack :)

Nä, den gamla tapeten var faktiskt jättehäftig, och vi pratade om att behålla hela/nån vägg, men den var trasig och solblekt tyvärr. Och när vi ändå satte upp nytt ville maken ha nåt som inte var vitt :) Han såg lite chockad ut när jag kom hem med tapeterna :D

*kl* Vad fint ni gör allihopa!

Jag håller på med en flytt till en liten hyrestvåa där jag (med viss hjälp :angel: ) målat om sovrummet, bytt tapet i vardagsrummet och målat/tapetserat om kokvrån (DÄR kan vi snacka litet kök). Återkommer med bilder när det är helt iordningställt om ett par dagar :)

Mina före och efterbilder:)

Kokvrå före:

Kokvrå efter:

Fondvägg i vardagsrum före:

Fondvägg i vardagsrum efter:

Sovrum före:

Sovrum efter:

I en drömvärld skulle golvet också bytas, men detta var "hur man med billiga medel gör en hyresrätt trivsam" typ. Jag får leva med golvet och lägga på mycket mysiga mattor :)

Har suttit och kikat igenom din blogg med bilderna på huset och bara älskar det. Så vill jag bo!
Den dagen jag slipper ifrån min lägenhet och har möjlighet att flytta till ett hus så anställer jag dig som "tipsare och pekare" -ok?

Det är lustigt det där med smak, du har absolut fräschat upp men i köket hade jag gärna behållt den gamla härliga tapeten och lite mörkare mysigare kulören i sovrummet (kan nog vara den jag har i mitt sovrum haha). Är det en takvåning? med tanke på snedtaket :)

Tapeten i sovrummet såg ut att vara rejält sliten. Och mysig kulör? Nja, jag delar inte din smak där :p

Haha ja jag skrev att hon fräschat upp rejält :) Jag har en rätt mörk sandnyans. Gillar det mot vita möbler och beiga/vita tyger :)

Färgen som var i mitt sovrum var en flammig dåligt målad bajsbrun med slitna vita fläckar, skulle inte kunna tänka mig att bo i det :D.
Jag är en sån som gillar ljust, fräscht och "rent", jag är inte mycket för murrigt och mörkt när det gäller inredning.
Och jag gillade INTE tapeten (eller färgen), varken i köket eller vardagsrummet. Smaken är som baken :)
Takvåning låter flott men jag antar att man kan kalla det för det. En liten vindsvåningslya.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka