Renovering - före- och efterbilder

Efter
imag0491_53b7e279ddf2b3570adcac4a.jpg

imag0490_53b7e29b2a6b22967fc26ee5.jpg

Jag och sambon har nyss flyttat, från en 2:a till en 3:a i ett lite finare område.
Vi har målat om vardagsrummet helt samt sovrummet men sparat en fondvägg :)
Nog lite dåliga bilder men ni ser på ett ungefär!

Vardagsrum innan
image_zpsfa0534c5.jpg

Ena sovrumsväggen innan, en miljon hål att spackla.. Vi sparade färgen till en fondvägg där sängens huvudände står.
image_zps55aefb56.jpg

Vardagsrum efter
image_zpsbe5bf15c.jpg

image_zps9e6cc9a9.jpg

Ena sovrumsväggen efter
image_zpsb6a474a0.jpg

Balkongen före
image_zps7a744a09.jpg

Efter, lagt trall samt lite nya blommor
image_zps8e667b16.jpg

Fortfarande lite pill kvar, samt "extrarummet" ska målas efter mer färg är inköpt men vi är hittills väldigt nöjda!

Vi håller på och fixar och donar hemma, semesterns stora projekt var att måla om huset!

Före (bild tagen augusti 2013)
hus10.jpg

Efter (bild tagen juli 2014, och ja det har tillkommit en altan också ;) )
2014-07-20.jpg

Det allra sista på huset (takfönstret som syns på efterbilden) är nu grundmålat och de sista brädorna är utbytta. Idag kommer det nog på ett lager täckfärg, sen ska vi ta ett färgsvep till över alla vita detaljer, och så är det klart sen :banana:! Sen kommer rännor och stuprör bytas ut till vita också :love:.

Vi håller på och fixar och donar hemma, semesterns stora projekt var att måla om huset!

Före (bild tagen augusti 2013)
hus10.jpg

Efter (bild tagen juli 2014, och ja det har tillkommit en altan också ;) )
2014-07-20.jpg

Det allra sista på huset (takfönstret som syns på efterbilden) är nu grundmålat och de sista brädorna är utbytta. Idag kommer det nog på ett lager täckfärg, sen ska vi ta ett färgsvep till över alla vita detaljer, och så är det klart sen :banana:! Sen kommer rännor och stuprör bytas ut till vita också :love:.

Härligt hus, jag gillar de stora fönstrena. Har du innebilder också?

Härligt hus, jag gillar de stora fönstrena. Har du innebilder också?

Några innebilder har jag, vi har fokuserat på övervåningen då den var lite mer... obehaglig kan man nog säga ( ;) ) än nedervåningen. Två rum är helt klara och kontor och gå-in-garderob är på G!

Sovrum före (mattan är från när huset byggdes -75 och ska vara en vit heltäckningsmatta...):
2013-09-15-1.jpg

Sovrum efter:
2013-11-25-002.jpg

2013-11-25-003.jpg

2013-11-29-008.jpg

TV-rum före:
husrenovering-002.jpg

husrenovering-003.jpg

TV-rum efter:
2013-10-30-6.jpg

2013-11-02-077.jpg

Vardagsrummet (nedervåning) har vi inte gjort något särskilt med förutom att köpa nya soffor, men nästa år ska det bli nytt golv, innetak och tapeter :) .
2013-11-10-4.jpg

2013-11-10-5.jpg

husrenovering-052.jpg

Nu står hundhuset och hundgårdarna i tur att bli färdigrenoverade, och som sagt kontoret och garderoben på övervåningen som ska färdigställas :) . Sen ska vi slipa/måla trappan så vi sakta men säkert tar oss ner till undervåningen och kan börja där ;) . Tvättstugan behöver helrenoveras (vill ha klinkers och kakel där sen), köket är OK men jag vill ha nya tapeter och ny golvmatta, gästrummet behöver snyggas till med ny golvmatta och nya tapeter, hallen ska tapetseras.... inget som måste göras i panik, men som vi vill ha gjort för att få det snyggare och mer som vi vill ha det :).

Jag håller på att måla om vårt "extrarum" (äntligen :angel:). Färgen tog slut när vi flyttade och hade målat de andra två rummen men nu har vi fått mer. Rummet är rosa (!!) så jag målar vitt men vi sparar en liten fondvägg där fönstret sitter. Återkommer med bilder när det är klart!

Äntligen är vårt badrum klart!
Vi har tagit bort gästtoaletten och gjort ett enda stort badrum istället.
Golvvärme, bubbelbadkar med plats för två personer sittandes i bredd, vattenfallsdusch, ja lite så. Vi är mycket nöjda! :)

Förebilderna är väldigt förskönade eller vad man ska säga, ni vet typiska mäklarbilder. ;) Kaklet var sprucket på flera ställen, golvmattan var blä och golvbrunnarna var icke godkända så nu är allt i toppskick! :)

badrumforeefter_53ff5817e087c37eb786828a.jpg

@AndersB Jättesnyggt!

Vi har äntligen renoverat köket, det behövdes kan man säga :) Jag var smått allergisk mot den gröna mattan på golvet..
Huset är från 1790 ungefär och jag ville inte modernisera för mycket, så jag blev glad när jag lyckades hitta en tapet med förlaga från 1860 som både jag och sambon är nöjda med.

Tyvärr kunde vi inte rädda trägolvet, det var i för dåligt skick.

Under arbetet:
bild1_zps5605ab15.jpg

Work in progress:
bild3_zpsdb430a7a.jpg

Nästan klart, bara kökslådorna kvar:

bild4_zpsee4f69f3.jpg

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka