Renovering - före- och efterbilder

Sv: Renovering - före- och efterbilder

Jag gillade kökstapeten, men jag gillar turkost också. Huvudsaken är ju att man är nöjd själv, och känslan när man får välja tapet till alla rum och få det som man vill även om det gamla var ok är ganska skön. Hoppas du kommer trivas!

Nu har jag bläddrat lite i tråden, superfint du fått i lägenheten! Vad heter tapeten i vardagsrummet?

Här finns tapeten :)
Det är borosan så den har inte fått något eget namn stackarn, bara ett nummer ;)

Emor:
Ja det var jätteroligt att för första gången få välja själv hur väggarna ska se ut. Annars hade jag inte flyttat in här, det som var tidigare krockar så med vad jag tycker är snyggt. Jag älskar kombinationen av turkost, vitt och zink! I en liten kokvrå tycker jag att det fungerade bra :)

Jag gillar verkligen den turkosa väggen! Men jag tror länken till din tapet föll bort...?

nej smaken är som baken :) Jag gillar ljust överallt förutom i sovrummet. I vardagsrummet gjorde du helt rätt, den tidigare tycker jag var hemsk!

Min första lya hade en fondvägg i köket med exakt samma turkosa ton, blev lite nostalgisk när jag såg din :)

Just nu är vi dock inne i en period då det är sämre kvalitet på det vi sätter in än på det vi river ut. Ett hantverk går förlorat för att vi inte inser dess värde.
Utedass har sina poänger ;), man sparar på vattnet och får extra motion, söta är dom också. Med tanke på vad det kostar att få en tunna hämtad är de snart utrotningshotade :D.

Har suttit och kikat igenom din blogg med bilderna på huset och bara älskar det. Så vill jag bo!
Den dagen jag slipper ifrån min lägenhet och har möjlighet att flytta till ett hus så anställer jag dig som "tipsare och pekare" -ok?

Tack :)

Jag tar gärna anställning, men jag är dyyyr :D ;)

Åh vad fina renoveringar alla gjort! Blir inspirerad. Vi gjorde en totalrenovering av badrummet i november.

Före:

Under renovering, (anlitar firma som bilar upp brunn samt lägger matta)

Tog hjälp av den här när vi rullade ut den tunga mattan :D

Efter:

Renoveringen tog 1 1/2 vecka, kostade 17.500 kr. Varav vi bytt ut allt utom tvättmaskin. Firman som bytte golv och brunn kostade 9500kr. Så jag är väldigt nöjd! Vill nu bara byta tvättmaskin samt ordna lite enklare lösning för tvättstället. Men det gamla äckliga badrummet ser man inte längre!

1,5?! Herregud, jag har redan packat bohaget.
Ni tänker väl inte sälja det? :eek:

Haha, nje. Just nu vill vi väl inte sälja. Men det är lätt att slita sitt hår över allt som borde göras... Störningsmomentet idag - 12 stora fruktträd som ska beskäras, någon frivillig? Jag är lite sugen på att beskära med motorsågen, en decimeter över backen... :angel:

Man måste inte beskära äppelträd varje år, dessutom är det lämpligare att göra det under JAS (så no stress). Äppelträd beskärs främst för att man ska nå äpplena när de skall skördas och att alla äpplen ska få tillräckligt med sol så de mognar ordentligt.

Åh vad glad jag blev av att se dina bilder - jag älskar när man lyckas behålla orginalkänslan och renovera varsamt.

Haha, nje. Just nu vill vi väl inte sälja. Men det är lätt att slita sitt hår över allt som borde göras... Störningsmomentet idag - 12 stora fruktträd som ska beskäras, någon frivillig? Jag är lite sugen på att beskära med motorsågen, en decimeter över backen... :angel:

Beskär lite nu på några träd. Beskär lite till under JAS. Det behöver/ska inte göras allt på en gång.

Trädvård är långsiktiga saker....;)

Jo, jag hade gärna gjort det om jag kunde. Kroppen är fortfarande helt kaputt efter olyckan i somras så att klättra i träd eller på stegar känns avlägset, ännu mindre hantera såg eller sekatör med min högerhand *bitter*
Maken är duktigt höjdrädd så det känns inte heller optimalt :D

Jag hade kontakt med en firma i höstas som skulle komma och beskära ordentligt/föryngra, men de hörde aldrig av sig sen. Kanske ska försöka jaga igen… Träden ser verkligen för bedrövliga ut, de är enooooorma med, behöver verkligen tas ner ordentligt.

Kan du inte göra nån deal med nån granne? Dom hjälper till å beskär träden å får ta gratis frukt i höst?

Gud vilket fint badrum! :D
Är sjukt imponerad att dom kan göra så pass realistiska plastmattor nuförtiden! :o

Tveksamt om några av våra (betydligt äldre) grannar är så intresserade av det. De flesta har egna fruktträd, som de inte heller sköter :D

Nä, vi får försöka hitta nåt proffs tror jag. Det är det värt, träden är gamla och behöver lite kärlek (eller ordentligt med våld…) ;)
Jag har varit och försökt de senaste åren, men jag brukar tappa sugen efter 6-7 stycken, och med småbarn numera är det inte prio ett. Och visserligen har jag gått en kurs en gång, men det är ändå svårt att veta om/hur man ska göra några större ingrepp.

Inte kanske så mkt renovering som lite byggbilder från när man lgh byggdes under sommaren-09 dvs snart 5 år sedan ( tiden går snabbt )

Detta är delar av vardagsrum/kök och utsikten till det som senare skulle bli en terass.

Motsatt sida av rummet

ute på taket, senare altan *bonus, min håriga arm*

andra hållet

Vardagsrum ut mot entren

Mot sovrummet

Köket

Mkt mer byggbilder tog jag inte, nu lite bilder när allt var klart.

Sovrum

Klar altan

Bonusbild med möbler!

Gillar sista bilden skarpt! Både lampan och tavlorna är riktigt fina :)

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka