Renovering - före- och efterbilder

Sv: Renovering - före- och efterbilder

Låter verkligen jättefint och som om ni har renoverat med lägenheten och dess tid istället för mot den :) Det är verkligen så himla roligt när folk gör det och det blir fint, så all heder till er! :bow:

Tack! Du får komma på studiebesök istället, jag vill inte ha hela mitt hem på internet ;)

Varken jag eller min sambo förstår varför man "måste" ha stora kök? Dansgolv?
Matrummet precis utanför köket är stort nog för ett långbord för 20 personer.

Det har väl en del med familjekonstellation att göra. Köket är ju ofta en central samlingplats och har du barn som vill vara med när du lagar mat (eller hjälpa till att laga), leka och läsa läxor o.s.v. nära en vuxen så blir det oftast i köket som man är och då behövs det plats för att det ska bli en dräglig yta att uppehålla sig på.
Är man två vuxna finns kanske inte riktigt det behovet.

Huvudsaken är ju att ni är nöjda.

Fast läsa läxor eller annat gör man ju i så fall vid matbordet som står i matrummet, som angränsar till vårt kök och eftersom vi öppnat upp dörröppningen maximalt så är det ännu bättre än tidigare.

Väldigt smart lösning. När folk säger att man ska behålla allt gammalt undrar jag om de nån gång grävt inne i gamla skåp. De var så opraktiska! Halleluja för rullande lådor!

Men ni fick verkligen känsla i köket tack vare de gamla överskåpen.

Jag flyttade in i en lägenhet med rullande smäckiga lådor och saknar så mitt hederliga gamla skafferi i förra lägenheten!

Jag förstår inte heller varför man måste ha ett stort kök, men tydligen vill många ha det, som någon annan sa huvudsaken är ju att ni är nöjda :)

Vi öppnade upp vårt kök så det blev ganska stort, innan var det mini. Vi äter oftast i tv rummet ändå och läxorna gör vi också i tv- rummet.

Jätterolig tråd, så fint ni har gjort allihop!

Det har väl en del med familjekonstellation att göra. Köket är ju ofta en central samlingplats och har du barn som vill vara med när du lagar mat (eller hjälpa till att laga), leka och läsa läxor o.s.v. nära en vuxen så blir det oftast i köket som man är och då behövs det plats för att det ska bli en dräglig yta att uppehålla sig på.
Är man två vuxna finns kanske inte riktigt det behovet.

Huvudsaken är ju att ni är nöjda.

Tänk vad olika det är, vi är typ aldrig i köket..

Vi umgås i vardagsrummet och gör typ allt där.

Men lagar ni mat och mellanmål, packar upp matvaror etc. i vardagsrummet? Jag tycker att man befinner sig i köket en ganska stor del av sin tid, speciellt när man har barn och då blir det ju rätt naturligt att de också hänger där, extra speciellt när de är små och inte kan lämnas ensamma. Och då är det bra med yta.
Vi äter rätt sällan i vardagsrummet, det blir mest om vi äter pizza eller någon annan maträtt, annars är det i köket vi huserar.
Jag kan nog tänka mig att ett par utan barn spenderar mindre tid i köket och mer i vardagsrummet.
Huvudsaken är ju verkligen att man själv är nöjd, sedan är kanske huset mer lättsålt och ger en större peng om man valt en lösning som fler gillar men det räcker ju med att någon annan gillar det lika mycket som en själv för att få det sålt.

Nu har vi inga barn, eller jo två 4 benta med päls på som är våra bebisar :D

Men vi lagar sällan mat, varsin macka till frukost och sambon äter på jobbet och jag i vardagsrummet.

Vi äter ofta ute eller köper med hämtmat som räcker till lunch dagen efter.
Så vi använder mest köket för att ställa in smutsig disk i diskmaskinen och maten i kylen och hämtar vatten från kranen..

Yepp både sambon och jag hatar att laga mat...

Men vi lagar sällan mat, varsin macka till frukost och sambon äter på jobbet och jag i vardagsrummet.

Vi äter ofta ute eller köper med hämtmat som räcker till lunch dagen efter.
Så vi använder mest köket för att ställa in smutsig disk i diskmaskinen och maten i kylen och hämtar vatten från kranen..

Yepp både sambon och jag hatar att laga mat...

Då har jag full förståelse för varför det känns onödigt med ett kök med rymd:D

Nu har vi fått ytterdörren bytt!

Före (fotat innan vi flyttat in, dörr från -68).
ytterdorrfore_527d38cbddf2b30f3ff7de65.jpg

Efter :love:
ytterdorr002_527b4678e087c30793c6b91d.jpg

Lite foder och annat ska upp runt den innan det är helt klart. :)

Snyggt det blev!

Snart kan jag också lägga upp bilder här, ska bli härligt att börja med den riktiga renoveringen! Än så länge har jag bara före/efter städning, kanske inte är jättespännande att se (fast skillnaden är enorm pga miljarders prylar och möbler och smuts). :)

Så jävla tunn, ranglig och opraktisk bara. Det satt en innerdörr innanför den för isolering av kyla och ljud också. För tre veckor sen sprang ena katten in i den i panik så glasrutan gick i tusen bitar och katten gick på 3000 kr hos veterinären.
Vi är ganska glada att den är borta nu. Den ligger utanför fönstret här om du vill ha den så det är bara att komma och hämta! ;)

Jag gillade den också! Vad synd att den gick sönder, annars hade säkert någon varit intresserad av att köpa den om ni ändå skulle byta.

Innerdörren gick sönder, dörren ni tycker är fin som vi avskydde är hel och ligger här på uppfarten i väntan på bortforsling. ;)

Sätt ut den på en säljes eller bytessida så kanske ni får en slant till den fortsatta renoveringen!

*KL*

Ni i konserveringsnämnden, förespråkar ni dass ute på gården också, för att få det så tidstypiskt som möjligt? ;)

Visst tycker även jag att det är bra om man kan ta tillvara på så mycket som möjligt, men i ibland måste även det praktiska få gå före, det är en progress som funnits genom sekler och har gjort att vi i dag lever i ombonade hus och inte grottor eller under djurhudar.;)

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka