Reflex-tider!

strawberrysylt

Trådstartare
Japp hörrni nu har reflex-tiderna börjat!

Vad har ni eller vad har ni tänkt införskaffa för reflexer?

Jag funderar på en sånhär, någon som har? Är den bra?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200828-091152_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20200828-091152_Samsung Internet.webp
    36,8 KB · Visningar: 89
Japp hörrni nu har reflex-tiderna börjat!

Vad har ni eller vad har ni tänkt införskaffa för reflexer?

Jag funderar på en sånhär, någon som har? Är den bra?

Jag kör reflexväst :) köper ofta en ny varje år pga tappar bort dom :D
Brukar även ha såna som dinglar från väskan/jackan.

Kom på att jag brukar ha en såndär blinkande grej på både mig och hunden också. Han har även väst :)
 
Senast ändrad:
Jag kör vanlig hederlig gul reflexväxt eller reflexjacka när jag promenerar och rider i mörker. Även vid skumt väder när jag vet att det kan vara svårt att se fotgängare när man kommer i bil. Syns absolut bäst.

Har massa västar för att det enkelt ska gå att plocka åt sig en när man ska ut. Hunden har halvbans, koppel och väst med reflex. Hästarna ser också ut som julgranar. Tror inte jag behöver köpa något nytt utan allt vi behöver finns :)
 
Toppen att ni använder massa reflexer!

Jag ska köpa lite dinglande också :).

Hur lång livslängd har de, visst är de rätt mycket av en färskvara?
 
Toppenbra!

Ja, reflexväst i bilen pratade vi om på teorilektionen på körskolan igår att alla borde ha!
Jag har reflexväst i bakluckan tillsammans med ett par snäppband. Känns som en trygghet.
Där ligger också en kniv och en förstahjälpen-kudde.

Kniven infördes efter att jag kommit till en träning där en häst trasslat i benet i ett hönät av nylon.
(vet att man itne får ha kniv hur som helst men det skiter jag i)
 
Jag brukar testa, jag hänger upp en ny och en gammal i ett mörkt rum, lyser på dem med mobilens ficklampa på mobilen från några meters avstånd och syns den gamla mycket sämre så slänger jag den.

Toppenbra!


Jag har reflexväst i bakluckan tillsammans med ett par snäppband. Känns som en trygghet.
Där ligger också en kniv och en förstahjälpen-kudde.

Kniven infördes efter att jag kommit till en träning där en häst trasslat i benet i ett hönät av nylon.
(vet att man itne får ha kniv hur som helst men det skiter jag i)

Åh men fy :S
 
Jag har varseljacka när jag rider.

När jag inte rider är jag tyvärr dålig på det där med reflexer. Ska dock tillägga att jag mest rör mig på upplysta gång- och cykelbanor inne i stan. Aldrig på vägar utanför stan i mörker.
 
Jag brukar se ut som en julgran på vintrarna. Min väska har flera reflexer och min jacka likaså. Jag har både sådana där enkla dinglande reflexer i form av dinosaurie, snöflingor, enhörning, ängel osv men också typ trollsländor som en tjej gjort av reflextyp och reflexpärlor och som jag köpte av i en pysselgrupp på FB. Tänkte köpa några till i år, jättefina är de, de har jag ofta uppe vid kragen på jackan.

Jag skickade dottern att köpa en reflexväst till sig, och eftersom de till hundar var slut köpte hon en rosa i storlek barn till hunden så han har numera en rosa barnväst när vi är ute. Vettetusan vad skillnaden är egentligen, västen blir skitig på magen om man använder människoväst på hund och inte hundväst....?
Jag har även ett reflexhalsband med några blinkande lampor i som han ska använda. Det är lite insydd reflex i hans sele, men det syns ju inte så mycket eftersom han har västen på under också kanske.... Jag går oftast med flexikoppel och även om det är neongrönt så är det väl egentligen inte reflexigt, men tänkte sätta hästens ena benreflex om handtaget istället.
 
Går du aldrig över ett övergångsställe där bilar passerar?

Men jag är faktiskt sällan ute och går när det är mörkt. Cyklar jag har cykeln bra belysning (cyklar aldrig på bilvägar, bara cykelvägar). Jag kör bil till och från jobbet. Parkeringen är precis utanför jobbets entré och parkeringen hemma är också nära. Jag brukar inte går ut och gå i mörkret och gör jag det är det sällan jag behöver gå över en bilväg. Jag bor så att jag kan röra mig över stora ytor på enbart cykel- och gångvägar. Jag försöker gå ut och gå på lunchen medan det är ljust istället för i mörkret. Jag behöver det lilla ljus som finns på vintern. På kvällarna är jag oftast inne och myser med tända ljus.
 
Toppenbra!

Ja, reflexväst i bilen pratade vi om på teorilektionen på körskolan igår att alla borde ha!
Reflexväst har jag alltid i bilen. Tyvärr hade jag inte det från en början när jag åkte då jag inte reflekterat över att jag kan behöver stanna ifall något händer. Dumt nog.

Mötte en flock kor och hästar på kvällen/natten, som hade rymt ur en hagen när jag var påväg hem från jobb för några år sedan.
Var lite panikartat där ett tag när jag skulle hålla koll så inga fler djur skulle bege sig på ut vägen och samtidigt försöka hitta vem djuren tillhörde. Fanns inget direkt hus i nära anslutning heller så skulle ha behövt lämna bilen/öppningen och gå/åka iväg en bit. Något jag inte var jättesugen på att göra, då en förbipasserande bil höll på att köra rakt in i djuren men den hann turligt nog att väja i sista stund.
Efter ett tag kom det iallfall några bilar som stannade så vi löste upp det hela tillslut. Vanligtvis när jag åker den tiden brukar jag möte max 10 bilar/lastbilar på sträckan (ca 10 mil), så var orolig där ett tag.

Sen dess har jag alltid reflexväst i bilen och fick även med en ny tillsammans med varningstriangeln när jag skaffade ny bil.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
522
Senast: SiZo
·
R
Kropp & Själ Hur gör man för att komma över mobilberoende? Vad fungerar? Jag har till och med en app som blockar appar och hemsidor, men när jag är...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 507
Senast: Praeterea
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 833
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 118
Senast: Therese1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp