T
thea
Sv: reda ut begreppen...
snälla... varken jag eller du vet om hundarna ifråga var s.k. arbetande hundar eller inte?!
snälla... varken jag eller du vet om hundarna ifråga var s.k. arbetande hundar eller inte?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
thea skrev:snälla... varken jag eller du vet om hundarna ifråga var s.k. arbetande hundar eller inte?!
thea skrev:hahaha... hur vet du då att ägaren stod brevid? hur vet du att ägaren var i närheten? sa jag det? en rottweiler kan väl rymma den med?
PIRU skrev:men varför måste hunden ha dom egenskaperna som hund då om den bara ska vara sällskap???
ja menar vill man bara ha sällskap så kan den väl vara timid o bara vilja allt o alla väl o inte bli rabiat o vilja tugga sönder hundar o.s.v.
rottweiler och schäfer är ju arbetadehundar som ska användas där också det är inte gjorda för sällskap utan de mår bäst i arbete.
PIRU skrev:jag är nog gammal för o tävla skydd o sen kunna bli väktare!
svider det när man säger fula saker om dessa puckohundar?
PIRU skrev:men varför måste hunden ha dom egenskaperna som hund då om den bara ska vara sällskap???
ja menar vill man bara ha sällskap så kan den väl vara timid o bara vilja allt o alla väl o inte bli rabiat o vilja tugga sönder hundar o.s.v.
thea skrev:
dessutom kan man aktivera dem med weight pulling
deathworship skrev:
Trissa skrev:Jag förstår inte varför du uttalar dig om raser som du uppenbarligen inte kan ett smack om? Det blir bara pinsamt för dig själv.
Trissa skrev:Så baserat på två blandraser som attackerat din hund, samt en amstaff kan du uttala dig om alla bullraserna? Pinsamt, som sagt. Läs på.
PIRU skrev:jag är nog gammal för o tävla skydd o sen kunna bli väktare!
svider det när man säger fula saker om dessa puckohundar?
Lär man sig inte kommunikation på väktarutbildningen? Tycker att det borde vara viktigt att väktare lär sig att kommunicera utan att provocera...
Jag är också tveksam till pit bullliknande hundar, men majoriteten av dem jag har träffat har varit väluppfostrade, lojala hundar som fungerar alldeles utmärkt som familjemedlemmar. Detta kan visserligen bero på att jag inte lika ofta kommer i kontakt med oseriösa ägare.