reda ut begreppen...

Sv: reda ut begreppen...

I know!

men med andra ord, pitbulls kan se väldigt olika ut!

just dessa blåa "monster" får mig mest att må illa...

Fast en pekignes eller en vavva fyller ju inte heller nån funktion...?

Hade ju hellre haft en pitbull än en pekignes :)

//E

nej de fyller väl sin funktion som sällskapshund o de är viktiga i sammhället men dessa jävla drethundar fyller ingen som helst funktion...

varför ska dom ha de egenskaperna då om de är sällskapshundar???

då kan dom ju vara lika timida som de andra sällskapshundarna nej enda dom är en jävla pittförlängare...

så vad kallar du din hund för själv? du har en rottweiler som jag har förstått det som, som du tränar skydd m.m. med... det kallar jag fan också pittförlängare :smirk:

Jag håller med såtillvida att sällskapsraserna inte alls är avlade på sin lämplighet som sällskapshundar utan mest på ibland sjukliga fysiska särdrag. Men vilka egenskaper är pitbull od avlade på?
PL

det är han inte för mig är han en tävlingshund som även ska bli väktarhund i augusti så han är även ett ett redskap i min hobby o senare arbete så.

Tycker nog att du är lite dum nu o trampar på folks tår. Helt okej att tycka vad man vill men du behöver väl inte slänga ur dig sådana saker? Bara provcerande.

En pitbull är en sällskapshund o en vän precis som vilken annan hund som helst. Löjligt o påstå nåt annat. Dina raser (rottweiler o schäfer) är också skarpa o har ett visst beteende som många ogillar.

Man har väl rätt o tycka vad man vill om nån ogillar Schäfer o rottweiler är man ju bara dum de är ju avlade för o fylla en funktion i samhället sen att det är en massa muppar som tror det är sällskapshundar är ju en annan femma.

okej. jag kan bara inte förstå varför du med flera skall klanka ner på vissa raser som pitbull?! visst hundarna på hemsidan var inte de vackraste, men du beter dig ibland som om du vore 9 år.

dom har glömt o avlat öron på de fula asen!!!!

och du är hur gammal?

En pitbull har vissa egenskaper o en nära tidsmässig koppling till ett visst ändamål som klart skiljer den från sällskapshundarna.
det lilla jag sett verkar dessutom både pitbull o amstaf vara liksom bortkopplade från vanlig påverkan på ett lite lurigt sätt.
PL

thea skrev:
okej. jag kan bara inte förstå varför du med flera skall klanka ner på vissa raser som pitbull?! visst hundarna på hemsidan var inte de vackraste, men du beter dig ibland som om du vore 9 år.

och du är hur gammal?

jag är nog gammal för o tävla skydd o sen kunna bli väktare!
svider det när man säger fula saker om dessa puckohundar?

kan skicka polisanmälan till dig så får du se va trevliga dessa sällskapshundar är har 2st liggades med 2 olika hundar efter dom flugit på mig o min hund.

Jag är tillräckligt gammal för att ha erfarenhet av många olika hundtyper både egna o andras både hemma o i jobbet. Hur gammal är du?
PL

okej.. men skall jag berätta något som kommer svida i dina ögon? fick höra av en klasskamrat idag om hennes grannes lilla toypudel som hade "bollats" fram och tillbaka mellan två Rottweilers (renrasiga ;) ) och tillslut blivit ihjälbitna?! seriöst, det finns fan lika många rötägg inom rottweiler rasen, även om de uppfyller en funktion!

en kompis till mig har en pitbull som är helt underbar i psyket!

PIRU skrev:
Man har väl rätt o tycka vad man vill om nån ogillar Schäfer o rottweiler är man ju bara dum de är ju avlade för o fylla en funktion i samhället sen att det är en massa muppar som tror det är sällskapshundar är ju en annan femma.

Svårt att förstå exakt vad du menar, du har glömt punkterna. Men menar du att schäfern o rottweilern har en funktion i samhället men inte pitbullen? Måste alla hundar ha en viss funktion? Räcker det inte bara med att vara en vän?

Och pitbullen är en relativt ny ras i Sverige. Du vet, nyhetens behag. Nu är det många kriminella som dras till rasen men så var det med schäfern också i början. För att inte snacka om rottweilern. Men till sist är det några som tar tag i problemen o skapar nåt utav det. Finns redan seriösa rasklubbar.

nu var det iof inte dig jag svarade till, men jag är tillräckligt gammal för att gå på en gymnasie linje inriktat på hundar :smirk:

thea skrev:
okej.. men skall jag berätta något som kommer svida i dina ögon? fick höra av en klasskamrat idag om hennes grannes lilla toypudel som hade "bollats" fram och tillbaka mellan två Rottweilers (renrasiga ;) ) och tillslut blivit ihjälbitna?! seriöst, det finns fan lika många rötägg inom rottweiler rasen, även om de uppfyller en funktion!

en kompis till mig har en pitbull som är helt underbar i psyket!

det svider inte ett skit säger ju nyss att det finns 100tals muppar som inte fattar att rottweiler o Schäfer är en arbetadehund ingen sällskapshund om folk fatta det så slapp vi sånt också.
Lika taskigt o sätta en arbetsnarkoman utan för en fabrik o han aldrig få gå in o arbeta o slita järnet på fabriken o känna sig nyttig, som o ha Arbetande brukshundar till sällskap.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 764
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 979
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama