"Razer" skon

Nån som testat? Hur funkar den? Svårt för hovslagaren att tillpassa?

Min hovis testade på några hästar. Samtliga drog av sig den alldeles för lätt trots inga utlägg osv enligt rekommendation. Gick alltså inte att fortsätta använda. Synd för vi gillade konceptet.

Min häst gillade dem inte alls, slutade röra sig (ej pga ömhet) genom kroppen o drog av typ 6 dojor innan vi gav upp. Han är en sådan som verkligen behövt den typen av sko men vi fick nöja oss med propadsulorna som bara de hjälpte hans strålar rätt mycket.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 873
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 079
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama