Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller verkligen inte med. Tycker dom hårar jämt de pälstyperna. Körde en finsk lapphund i min bil 30 min en gång och hela bilen var full med hår flera veckor efter och jag tror inte det var fällperiod mitt i sommaren.
Han är underbar men lite för frusen av sig och för mycket hår för min smak.
Kom just hem från en kompis födelsedagsfest. Han har ny flickvän med finsk lapphund tydligen vilken mysig hund! MEN vad den släppte hår mina svarta byxor är helt vita. Vet inte om jag skulle klara av att ha så mycket hår överallt
Då kan du definitivt stryka utställningsgolden Det ligger alltid någon pälsdriva på golvet och jag har nog aldrig haft kläder utan päls de senaste 9,5 årenKom just hem från en kompis födelsedagsfest. Han har ny flickvän med finsk lapphund tydligen vilken mysig hund! MEN vad den släppte hår mina svarta byxor är helt vita. Vet inte om jag skulle klara av att ha så mycket hår överallt
Kan förklara mig. Han har mycket päls i den meningen att allt fastnar i den. Mjuk och fin. Han blir ju som en snöboll själv efter en stund i snön. Snöklimpar på benen och under tassarna. I jmf med keeshond har an inte mycket päls men annan sorts päls..
Det låter som en omöjlig ekvation.
Sant. Vi har ju katter och marsvin samt haft en hög med hästar så något städat hårfritt hus har vi aldrig haftMan får helt enkelt väga för- och nackdelar. Det här med päls är ju en smaksak. Personligen tycker jag att det är skönare att sopa ihop tussarna som blir vid fällperioderna som är ca 2 gånger om året. Visst, man får städa rätt ihärdigt men det är inget emot de här korthåren som sätter sig överallt.
Sen tänkte jag ta upp ungefär 10 till aspekter med pälsen men insåg hur långt och kanske lite dumt inlägget skulle bli. Men: korthår, krull, långhår, ”hårlös”, halvlångt - ja allt har sina för- och nackdelar och det handlar väl mest om vad man själv anser är bekvämt. Hundar drar ofta in skit på ett eller annat sätt, så är det. Frågan är bara vad man själv anser är minst tidskrävande och tråkigt