S
Syrsa
Jaha, så är jag som jag är och tänker redan på nästa hund. Inte förrän om minst 2 år, men eftersom jag är nyfiken på andra raser tänkte jag börja fantisera redan nu, så att jag hinner undersöka alla förslag noga och hitta rätt uppfödare och föräldrar. (Jag vill ha fyra hundar innan jag är nöjd.)
* Jag vill ha en större hund, gärna riktigt stor, men det är inget måste.
* "Med på allt", det vill säga att den inte får bli olycklig om den inte får göra något specifikt (valla/jaga/annat). Naturligtvis tänker jag aktivera den och finna vad vi gemensamt tycker är roligast, men jag vill kunna erbjuda den ett aktivt och lyckligt liv även om området vi bor i (kommer att flytta ett par gånger i våra liv) inte kan erbjuda just en specifik sak.
* Familjehund, inte enmanshund.
* Inte alltför långhårig, men lite päls vill jag ha att gosa fingrarna i och borsta!
* Rasen får gärna vara känd för att vara följsam, "will to please", alltså inte en ras som helst tänker "trodde du ja! Jag gör väl som jag vill!".
* Inte skarp.
* Frisk ras.
* Vänlig.
Vad tror ni, finns det något som passar in i mina högt ställda krav?
/Syrsa
* Jag vill ha en större hund, gärna riktigt stor, men det är inget måste.
* "Med på allt", det vill säga att den inte får bli olycklig om den inte får göra något specifikt (valla/jaga/annat). Naturligtvis tänker jag aktivera den och finna vad vi gemensamt tycker är roligast, men jag vill kunna erbjuda den ett aktivt och lyckligt liv även om området vi bor i (kommer att flytta ett par gånger i våra liv) inte kan erbjuda just en specifik sak.
* Familjehund, inte enmanshund.
* Inte alltför långhårig, men lite päls vill jag ha att gosa fingrarna i och borsta!
* Rasen får gärna vara känd för att vara följsam, "will to please", alltså inte en ras som helst tänker "trodde du ja! Jag gör väl som jag vill!".
* Inte skarp.
* Frisk ras.
* Vänlig.
Vad tror ni, finns det något som passar in i mina högt ställda krav?
/Syrsa