Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Visst beror det till stor del på uppfödare (det gör det väl egentligen med de flesta raser med sjukdomar), men det kan ju ändå vara värt att veta att det finns en del problem.
Rasen är väldigt uppdelad och jag skulle faktsikt tro att de med högst sjukstatistik hör till sällskap/utställningsaveln och inte mot jaktsidan av rasen
Men det är ju bra att belysa alla sidor såklart ...
Min flat är hur snäll som helst, världens gladaste OCH lugnaste hund. Hon taggar till när det verkligen gäller men annars är det bara att " trycka på av-knappen". Kelig är hon också!
Hon följer oss alltid och är alltid lika lycklig när vi kommer hem från skola eller arbete. Hon är världens bästa hund helt enkelt!
Hundavel & Ras
Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök.
Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.