Ras i tdb??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Krockodil

Trådstartare
Lite förvirrad....

Min danska import har pass där det står att han är ett svenskt varmblod, (har dock danska och hollänska föräldrar) men i tdb står det rätt och slätt "Halvblod". Har sett att det står svenskt varmblod på andra hästar, så gör dom skillnad på svenska importerad varmblod och svenskfödda varmblod??

Sv: Ras i tdb??

Det beror helt och hållet på vart uppgifterna tas ifrån. Har han licens kommer uppgifterna därifrån, dvs det som är skrivet på licensansökan. Annars kommer dom från avelsföreningen, där brukar det dock stå ganska utförligt vad det är för stambok på hästen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
778
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 737
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"