Rapskaka var köper man det?

aramis

Trådstartare
Just det!
Var finns det att få tag på?

Ringde och pratade med dom där jag köper foder och dom hade det inte på säck bara i deras foderfabrik i lösvikt.

Gick inte att köpa annat än om man skulle köpa typ tre ton :angel: lite väl mycket kanske :D.

Köpte soja istället, men jag skulle gärna köpa rapskaka istället om jag bara visste var man fick tag på det.

Sv: Rapskaka var köper man det?

Jag köper på den lokala kvarnen, mest använder de den till att framställa blandfoder för gårdsbeställning. Bor dock i södra Sverige så det blir långt för dig att åka! Men det borde finnas småkvarnar som blandar råvaror själva runt Uppsala. HH

Rackarns, trodde det fanns något färdigt foder som man kunde köpa på butik. Typ gris eller ko foder.
Tyvärr känner jag inte till några små kvarnar som håller på med foder.
Men jag får väll hålla ögon och öron öppna efter det i fortsättnignen.

Fråga på Lantmännen. Hm, länge sen jag hölls i Uppsala då fanns det i Vendel, Rasbo och Ransta vet jag. Men rapskaka är en vanlig ingrediens i gris och kalvblandningar så det måste gå att hitta.HH

Vad är det för näringsvärden på rapskaka?

HH, jag är ute efter rapskaka. Men jag vet ju inte om det finns att få tag på här i Värmland. Ska väl ringa Lantmännen o fråga ifall dom vet vart man kan få tag på detta...Verkar vara ett bra fodermedel om inte man vill ge linfrökakan t ex till fölungen i samband med lusern. Hon gillar att käka lusern, både hack o pelletsen (kvarnbyfoder, det är visst godare med melassfritt lusern har jag märkt i synnerhet min märr).

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 034
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 010
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 046
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 978
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka