Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vet vad som gäller? Får alla hundar som får nolla på utställning en rapporteringskod?
Vet ju att efter tre stycken är det tävlingsförbud.
Rapporteringskod A bör man väl få veta redan på utställningsplatsen och inte i efterhand - står på bedömningssedeln troligtvis ? Eller har jag helt fel ???
Ja absolut. Tråkigt. Min hund ska iaf inte ställas igen förrän slyngelåldern är all världens väg och han har lärt sig att uppföra sig.
Min gamla tik morrade på domarna varje gång det var tandvisning på lydnadstävling och hon blev aldrig rapporterad. Har även hört av bekanta om flera "nästan bettsituationer" i utställningssammanhang och ingen har fått rapporteringskod A. Enda hunden jag vet om som har fått det gick till angrepp på en funktionär på en brukstävling. Så jag tror det ska mycket till!
Absolut. Men det känns så tråkigt för mig som har en junior som fått för sig att det är jätteläskigt när någon tar honom på kulorna. Han är utställd flera gånger och har skött sig fantastiskt bra....utom de två sista. En kod till och han är spärrad för vidare tävling. Världens gladaste och mysigaste hund.