Ränta & amortering

Ca 9000 ränta och 7000 amortering på lgh och fritidshus. Vi är 2 pers. Betalar mer än amorteringkravet. Kommer höja amorteringen mer och mer för att kunna betala av innan pensionen.
 
Amorterar 525 ränta ca 1100 kr i månaden. Amorterar minimum i månaden. Har gjort ett par extra avbetalningar.
Har fortfarande ett par saker att fia med lägenheten som inköptes i år. Håller sig allting stabilt kommer jag öka amorteringen när allting är gjort. Hoppas allting e klart om ett år.
 
Jag har amorteringskrav på 2%, belåningsgraden är 59%.
Amorterar ca 8800 kr/månad och räntan kostar ca 4900 kr/månad. Har låg bunden ränta som tyvärr löper ut i januari. Singel och gäller brf.
 
ca 6000 kr i ränta innan ränteavdraget. En lägenhet och ett fritidshus.
Amorterar inget regelbundet då avkastningen på börsen är högre än räntan och har inget amorteringskrav på någon av dem. Har amorterat i klumpsumma när jag känner jag vill göra det.
 
Ca 9000 ränta och 7000 amortering på lgh och fritidshus. Vi är 2 pers. Betalar mer än amorteringkravet. Kommer höja amorteringen mer och mer för att kunna betala av innan pensionen.

Ni väljer förstås själva hur ni vill göra, men tänk på att ni får svårare att ta lån när ni blir pensionärer. Så jag skulle ha kvar pengar för renovering och buffert, innan jag låser in allt i huset.
 
Ni väljer förstås själva hur ni vill göra, men tänk på att ni får svårare att ta lån när ni blir pensionärer. Så jag skulle ha kvar pengar för renovering och buffert, innan jag låser in allt i huset.
Ja det låter vettigt. Är en bit kvar till pension så hoppas såklart kunna spara också. Men vem vet vad som händer i framtiden. Kanske säljer vi fritidshuset.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
Svar
19
· Visningar
1 127
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
797
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi Jag och min sambo äger vårt hus tillsammans. Vi gick in med olika förutsättningar och har reglerat det i ett skrivet avtal. Den ena av...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Är det kutym att Vd i ett bolag köper/äger aktier i det bolag hen är vd i? Och när man avgår för att börja i ett annat bolag säljer sin...
Svar
6
· Visningar
417
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp