Inte nu längre
Jag har inte städat upp (dock inte i stamtavlorna än *lat*) den sedan jag gjorde om den i Dreamweaver (gjord i FP 2000 innan) och inte hittade dom olika funktionerna.
Nu har jag börjat förstå programmet vilket gör att jag börjar städa upp på sidorna
Jag vet hur jag färgar texten i samma färg på hela sidan.
Så är det när man måste lära sig program själv, det tar tid speciellt för mig som har trasig koncentration.
DHTML meny har med det att göra att jag kan lägga länkarna till mina sidor utom sidorna (+ att det tar mindre plats än att lägga dom direkt i) = ramar behövs inte då
Jag har många sidor på min hemsida så för att slippa ha mängder mer tillbaka knappar osv så har jag en meny.
Så BARA (läste du bara förra gånge) CSS kan inte ge mig det jag vill ha
Menyer direkt i dokument suger.
Jag tycker inte om att behöva skriva ut en massa onödigt tjafs på sidorna så som länkar som ligger på sidan osv.
Det slösas en massa färg i onödan
Jag skriver själv inga programspråk då jag är för sjuk
Mitt minne klarar inte av att sätta ihop en sida på så vis därför använder jag mig av program som jag gillar skarpt
Sedan tar det tid att lära sig vad alla funktioner sitter då man bara har sig själv att få hjälp av
Du sa inte att du blandade.
Hur gör du din menyrad?
I dokumentet (gud förbude om man skall skriva ut och inte har ett enskild dokument för det) i javabaserad meny?
DHTML meny?
Då tycker du ju inte helt som han när det gäller CSS utan blandar även java kan jag förstå hur du gör menyer men direkt i dokumenten tycker JAG suger om det är något jag vill skriva ut
Vad vet du om jag är villig att lära mig nytt eller inte
Jisses...det var inte så länge sedan jag testade och började med DHTML och med Dreamweaver.
Du dömer snabbt du :smirk:
Känner du mig
det visste jag inte
Jag köper inte saker bara rakt av utan jag vill ha mycket bra argument för varför jag skall byta, varför det är bättre, på vilket sätt skall jag göra annars osv.
Varför ramar är så otroligt dåliga som du tycker (nej jag köper inte hjälptyglar för jag ser stor skillnad på skada och inte skada...rosa ludd på grimma kan vara onödigt om hästen inte får skav av grimman vanligtvis men finns där för att det är sött och kan inte jämföras med hjälptyglar som kan skada stort. Det är ett tungt argument iom att dom skadar) är jag också nyfiken på då jag inte tycker det är ett satyg eller för den delen besvärlig.
Jag går inte och kollar hemma hos andra om dom har städat ordentligt (jobbat som städerska) så länge jag inte mår dåligt av miljön och det inte är en osanitär oangelägenhet.
När Dreamweaver har ett lika lätt system för att sätta in CSS istället för vanliga tabeller kan jag tänka mig att byta...varför inte men just nu får jag inte CSS att funka i tabeller och tabeller är ett måste i mina stamtavlor tex.
Jag importerar stamtavlorna från ett stamtavleprogram.
Jag använder det som ramar runt korten för att det går fortare att ladda än att jag satt dit ramar i psp (jag tänker på dom som kommer in på min hemsida med modem).
Jag tycker du gör saker och ting svårare än det är
Jag tycker inte att ramar är till besvär (och just nu har jag bara en sida uppe med ramar och jag har många mer sidor är så) men mitt tyckande är av att många sidor på nätet är med ramar och jag har surfat på sedan jag köpte första datorn 1998 och har aldrig upplevt större problem vare sig på modem eller bredband.
När det är ett större problem då är det ett problem för mig med
DÅ kan jag tänka mig att fundera på om jag skall ta och skippa det där
Mina sidor funkar i IE, N, O och M och resten tänker jag inte ta reda på
Att laddas en gång bara...nu har jag massa foton, grafik osv på mina sidor så vill man ha en snabb sida är inte mina sidor något att vara på.
Dom som går in där är intresserad av marsvin och av psp grafik och tutorialer och det är vad dom sidorna vänder sig till
Tror nog att dom knappt märker den oerhört lilla extra tid det tar att ladda bakgrundsfärg och textfärg för varje sida.
Kommer inte in på din länk "You don't have permission to access / on this server"
Serrö alla som kommer in på mina sidor är inte nybörjare men alla som kan webdesign och knacka kod brukar inte titta i koden för att avgöra om sidan är bra eller inte :smirk:
jag tittar inte bakom grannens element för att se om dom städat där eller inte heller
CSS som jag hade på min sida har jag kopierat från en annan sida som talade om hur man skulle göra.
Nu är den gone with the wind dock
Näe jag ändrar inte på sådant som funkar jag vidgar istället
Jag tar in mer och mer saker så jag får större valmöjlighet
Ramar funkar och har funkat så länge jag har hållt på med hemsidor och det är en stor skillnad på jag tycker inte om dom till att dom är kassa.
Du har rätt diskussionen är slut för du har ändå inte kunnat komma med jättbra argument (som inte är lätta att förebygga) för att ramar suger.
Move on
Näe jag sitter här med min 64 commendore och vägrar släppa den
Tålamod är en dygd...det vet du väl
Ps. märk väl...jag har aldrig sagt att ramar är det mest perfekta
Bara att jag inte tycker att dom är så dåliga som du vill ha det till
Problemen förstoras upp till större propotion än vad jag tycker där finns.
Det är vad jag protesterar emot