Jag har faktiskt valt bort den procent som kör 640*480 och andra udda webläsare. Huvudsaken är att sidan fungerar. Att den sen inte är perfekt struntar jag faktiskt i.
Om lite grafik och sånt kommer på sniskan så påverkar ju det inte innehållet i sig.
Om de mest fanatiska fick bestämma så skulle alla sidor fortfarande var anpassade till Netscape 3.0 (är den äldsta webläsaren jag kommer på så
)
I många fall så handlar det om ett medvetet val att köra med äldre/udda webläsare och den försvinnande procenten ser ju andra sidor konstigt också. Jag brukar ha kanske 2 besök med Opera per 3000 besökare på mina sidor och det gäller de alla.
Men skulle jag ha andra slags sidor där genomsnittet ser annaorlunda ut så skulle jag jobba utifrån det. Man måste ju titta på vad man har för användare också...
Mina sidor hade tidigare 90% av besökarna med *800 och samtidigt hade mitt X 90% av besökarna *1024 på sina sidor. Så det var en liten kategoriskillnad...
En annan sak jag emotsätter mig är också alla människor som skryter om att de handkodar allting och sen ser det ut som skit för att de glömmer att t.ex. avsluta taggar, då skulle det vara sååå mycket bättre om de körde med en editor. (Jag skriver flytande HTML sen många år tillbaka, så det handlar inte om att jag inte kan det...) Om en sida blir 10kB större för att man kör med editor, so what? Dessutom så känns det rätt så ute, det finns faktiskt databaser...