Ja Tillys argument är underbara.
Speciellt
"Jag kan tyvärr inte övertyga dig om att ramar är dåligt eftersom du har inte tillräckligt med kunskap för att förstå det och jag tror även viljan att vidareutveckla dig saknas.
Ditt motto är ju att funkar det så är det ju bra och det är därför inte trasigt och behöver inte lagas."
När jag vill veta varför CSS är så bra och varför ramar är skit och vad som är trasigt med det.
Hur min kunskap är vet hon inte ett dugg om för vad jag vet känner hon inte mig.
Hon har bara tittat på en hemsida som jag uppdaterade från FP 2000 till DW MX där jag hade svårt att hitta funktionerna ändå tror hon att hon vet vad jag kan och förstår.
Att den är gjort för ett bra tag sedan och inte uppdaterad på ett bra tag + att jag har pysslat mer så jag har lärt mig vad saker och ting i DW finns är inget som man kan tänka sig.
Jag förstår koder oftast och förstår hur den funkar men koncentrationsförmågan räcker inte att sätta ihop till ett stycke.
Jag kan läsa en bok och förstå vad jag läser men jag kan inte sätta ihop ett sammandrag av boken.
"Du kan t ex göra om hela sidor genom att ändra lite i css:en, det är svårt att förklara saker för folk som inte vill förstå."
Hon utgår från att jag inte vill förstå hur det är upplagt och har grymt förutfattade meningar.
Sådana människor har svårare att tänka kritiskt och då har jag stora svårigheter att ta in det dom säger.
Sista delen är totalt överflödig och första visste jag redan även om hon inte vet att jag vet.
Det första har stor betydelse när man har stor webbplats men inte som dom flesta som finns här som har små.
När jag tröttnat och vill ändra färger så ändrar jag design helt så där hjälper det inte med CSS.
Själv har jag aldrig haft större svårigheter att lära folk psp men så har jag inte samma attityd där man så fort inte får andra att fatta sin "sanning" så är dom hopplösa fall.
Kan vara en stor orsak eller vad tror du?
Jag har svårt att ta henne på allvar då hon snabbt drar slutsatser om mig och sådana som skulle få mina vänner att gapa stort och fnissa våldsamt.
Jag vill veta.
Varför är ramar BARA skit och varför finns där inga fördelar som Tilly säger (hade hon sagt fler nackdelar än fördelar hade jag sagt nada det köper jag utan protest).
Vaför är css bara bra och anser hon inte att det finns nackdelar.
Dom skäl hon angivit ger en bara att tänka efter vad för slags sida man vill göra innan man använder ramar men inte att ramar är helt igenom skit (yepp jag vet...hakat upp mig).
Läste med sidan och tabeller och det jag köper där är om det gäller mycket stora siter som tex affärer online och den delen som handlar om dom handikappades möjlighet att surfa på sidan och också något jag skall tänka på när jag gör en hemsida som riktas till många målgrupper (fler att ta hänsyn till)
Jag använder mig inte nu av ramar förutom på en sida som inte varit uppdaterad på länge och vem säger att jag envisas med att inte använda annat?
Har jag sagt det?
Jag använder ju annat...har du missat det?
Vad jag opponerar mig på är inte huruvida andra använder ramar eller inte utan att Tilly säger att det är bara är skit och att det är fel som är trasigt men jag får inte fram hur det är trasigt.
Kanske du kan förklara för mig istället?
Förklara som om jag var ett barn på 12 år eller inte kan något alls om detta.
Halsförlängar-jämförelser går alltså bort
Ja, jag och alla oproffsiga människor får skylla sig själva
Jag skall sätta mig ner och gråta över mina besökare som måste jobba sig igenom mina siter.
Dom måste ha haft det jättejobbigt att surfa på dom (jag är djupt ironisk).
Jag skall inte jobba som webbdesigner då jag är för sjuk för att jobba alls.
Jag är proffs på barn och möjligen lite paint shop pro.
Fakta är att många (utom proffsen då) tycker att ramar ofta är bra och det är väl dom som oftast besöker våra sidor eller hur?
Det blir ofta mer lättnavigerat.
Du tycker om att ha din hemsida med massa knappar, andra tycker om att ha länkarna i dokumetsidorna, sedan tycker den tredje om sidor i tabeller med javascript där tex snö faller ner och den fjärde tycker mest om när det är ramar.
Jag håller mig till det jag tycker bäst om + är lyhörd för mina besökare.
Man kan inte tillgodose allas smak utan jag får ju ta det som attraherar mest till det sid-innehåll jag har.
Gör inte du så?
Jag tycker det är svårare att läsa text som är hopsatt som din så lovar du att göra lite mer radbyrtningar så lovar jag att försöka göra lite mindre