Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som har så fruktansvärt bra fantasi har ”höger”. Annars har jag samma kommandon på höger som på vänster.Nu har jag börjat träna rally i garaget på kvällarna i kombination med kvällskissen. Såå taggad på att testa det nästa år!
Börjat fundera på att dra igång högerhandlingen samtidigt efter att flera tipsat om det, men svårt att komma på nya ord. Fot är ju fot liksom, men fot på höger sida? Vad har ni för olika kommandon på högersidan?
Jag som har så fruktansvärt bra fantasi har ”höger”. Annars har jag samma kommandon på höger som på vänster.
Då kan man ha right och leftDet var ju enkelt och bra iofs. Tydligt
Men funderar på om det finns något annat tillfälle jag kan behöva använda det...
Då kan man ha right och left
Nu har jag börjat träna rally i garaget på kvällarna i kombination med kvällskissen. Såå taggad på att testa det nästa år!
Börjat fundera på att dra igång högerhandlingen samtidigt efter att flera tipsat om det, men svårt att komma på nya ord. Fot är ju fot liksom, men fot på höger sida? Vad har ni för olika kommandon på högersidan?
Mitt stora frustrationsmoment är att Max inte bryr sig jag har försökt med att vrida foten närmast honom och använda armen närmast honom men det är som att han är både blind och döv vid de momenten. Men kanske att det går att börja förbereda med att tex klappa mot benet så att han fattar att vi ska göra nåt nytt@fryckan eftersom man får prata med sin hund hur mycket som helst i rallyn så brukar jag försöka komma ihåg att påkalla min hunds uppmärksamhet vid riktningsändringar och tempoväxlingar det räcker med ett fot så kikar hon upp på mig och förstår att nu är det nåt på G.
Förra helgen startade vi nybörjare för andra gången. Första fick vi hela 6 poäng i för att herr hund tyckte att äta hästbajs var mycket roligare än att lyssna på mig i andra fick vi 69 poäng så det var lite surt men jag måste tänka på mina fötter för att inte få så många fel. Dock behöver vi träna på svängar åt vänster, har ni några tips där? Max tittar mest rakt fram och märker därmed inte att jag påbörjar sväng vilket gör att han hinner passera mitt ben lite och att svängen/cirkeln blir väldigt vid.
Mitt stora frustrationsmoment är att Max inte bryr sig jag har försökt med att vrida foten närmast honom och använda armen närmast honom men det är som att han är både blind och döv vid de momenten. Men kanske att det går att börja förbereda med att tex klappa mot benet så att han fattar att vi ska göra nåt nytt
Jag hade tränat mycket med pall och även kanske ett "halvhalvts-kommando". Något ord som betyder typ "Titta på mig, något kommer hända"Mitt stora frustrationsmoment är att Max inte bryr sig jag har försökt med att vrida foten närmast honom och använda armen närmast honom men det är som att han är både blind och döv vid de momenten. Men kanske att det går att börja förbereda med att tex klappa mot benet så att han fattar att vi ska göra nåt nytt
Mitt stora frustrationsmoment är att Max inte bryr sig jag har försökt med att vrida foten närmast honom och använda armen närmast honom men det är som att han är både blind och döv vid de momenten. Men kanske att det går att börja förbereda med att tex klappa mot benet så att han fattar att vi ska göra nåt nytt
Om anmälningstiden inte gått ut så ska det gå bra att få pengarna tillbaka utan att behöva ange orsak eller ha intyg, det har jag fått.Hej rally-folk Jag tävlar rallylydnad med min hund men hon äter just nu medicin som gör att hon inte får tävla. Jag har försökt och ska försöka igen få kontakt med arrangören för den kommande vi skulle ha åkt på för att försöka få anmälningsavgiften återbetald, men vad är det eg. som gäller?
Jag hittade vad jag tror är reglerna kring arrangering av rallytävling där det under återbetalning står som ett giltigt skäl "e) om den tävlande stryker sig innan anmälningstiden gått ut." Stämmer detta? Känner mig osäker på om jag hittat rätt kring vad som gäller.
Jag har såklart också möjlighet att be om ett veterinärintyg, men då ett veterinärintyg/besök lär kosta mer än själva tävlingen så känns det inte som värt.
Hej rally-folk Jag tävlar rallylydnad med min hund men hon äter just nu medicin som gör att hon inte får tävla. Jag har försökt och ska försöka igen få kontakt med arrangören för den kommande vi skulle ha åkt på för att försöka få anmälningsavgiften återbetald, men vad är det eg. som gäller?
Jag hittade vad jag tror är reglerna kring arrangering av rallytävling där det under återbetalning står som ett giltigt skäl "e) om den tävlande stryker sig innan anmälningstiden gått ut." Stämmer detta? Känner mig osäker på om jag hittat rätt kring vad som gäller.
Jag har såklart också möjlighet att be om ett veterinärintyg, men då ett veterinärintyg/besök lär kosta mer än själva tävlingen så känns det inte som värt.