G
Grufa
är det någon där ute som vet om de finns någon uppfödare av rakryggad schäfer alltså den gamla modellen min tjej har tyvärr gott bort i cancer och söker nu efter en ny vän men vill endast ha en rakryggad tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill du tvunget ha med stamtavla??
Annars finns där en del utan stamtavla där båda föräldrarna har stamtavla...
Vill du tvunget ha med stamtavla??
Annars finns där en del utan stamtavla där båda föräldrarna har stamtavla...
Gillar inte heller de som ser ut som de skitit på sig....![]()
????
Bruksavlad är det väl?
*kl*
på tal om rakryggade schäfrar. Är det någon som har erfarenhet av Silogh (osäker på stavningen) Schäfer? Finns dom i Sverige är dom så bra som dom låter i beskrivningen? (typ. Schäfer som avlas på temperament och bra höfter)
Okey, och poängen med en blandras schäfer Är.....???
Vill TS ha en schäfer av brukstyp är det väl självklart att man ska välja renrasigt!
Dummaste jag hört på Länge, att man ens rek. en oreggad schäfer.
TS: Du fick en bra länk utav Diskurs.
Men det blir en blandras oavsett hur mkt du vill påstå att det är en renras utan papper.Skrev inte att det är en blandras schäfer, utan äkta schäfer med båda föräldrarna reggade, där man kan få se båda föräldrarna och dess stamtavlor.
Oki, och bara för att Du har det, så vill/ska alla andra också ha det, eller?Lippy skrev:Jag rek varmt en sådan schäfer då jag själv äger en!!!![]()
Bla bla blaaLippy skrev:Jag hade mamman som hade full stamtavla och var av den rakryggade gamla sorten som det är svårt att få tag i nuförtiden...
Det är inget test, utan en MentalHund BeskrivningLippy skrev:Hade aldrig gjort ett MH test på honom.
Så går det när man inte tar reda på saker och ting innan man gör ngt. Var föräldradjuren (fri)röntgade innan parningen då?Lippy skrev:Vi visste inte att man var tvungen att göra det före parningen. Hade man kunnat göra det i efterhand så hade vi ju gjort det för att regga dem, men de är lika goa utan som med sina papper på skk......
Och varför gör du det? När man kan få en riktigt fin renrasig, reggad schäfer som man får så mkt mer valmöjlighet med. Alla dörrar står öppna för en reggad hund. Medans en oreggad går som blandras och har bara ett fåtal dörrar som står öppna för den.Lippy skrev:Därför rek jag att man även kan köpa en utan papper, men man ska ju kolla upp så den verkligen är renrasig....![]()
Men det blir en blandras oavsett hur mkt du vill påstå att det är en renras utan papper.
Oki, och bara för att Du har det, så vill/ska alla andra också ha det, eller?
Bla bla blaaDu bör nog kolla upp sakfrågan lite mer grundligt innan du uttalar dig om det.
Det är inget test, utan en MentalHund Beskrivning
Så går det när man inte tar reda på saker och ting innan man gör ngt. Var föräldradjuren (fri)röntgade innan parningen då?
Hundarna är säkert jätte goa, men räknas som blandraser iaf.
Och varför gör du det? När man kan få en riktigt fin renrasig, reggad schäfer som man får så mkt mer valmöjlighet med. Alla dörrar står öppna för en reggad hund. Medans en oreggad går som blandras och har bara ett fåtal dörrar som står öppna för den.
Sen får du gärna förklara denna mening lite mer; "men man ska ju kolla upp så den verkligen är renrasig.". HUR tar man reda på det då, när valparna saknar papper och kan tillhöra vilken schäferliknande byracka som helst?![]()
är det någon där ute som vet om de finns någon uppfödare av rakryggad schäfer alltså den gamla modellen min tjej har tyvärr gott bort i cancer och söker nu efter en ny vän men vill endast ha en rakryggad tacksam för svar
jag förstår inte varför Nikkis uppfattas som dryg och spydig. Tycker att det är ett kunnigt inlägg som förklarar att hunden själv måste ha stamtavla för att klassas som renrasig. Det spelar ingen roll om föräldradjuren har stamtavla, så länge inte avkomman har det så klassas det som blandras.
Dessutom borde man ha kollat upp lite mer innan parningen för att veta vad rasen har för krav gällande registrering av valpkull.
ALLA människor är inte ute efter renrasiga hundar, jag gillar också sch men avskyr hur dom ser ut för det mesta och förstår TS. Hellre en oreggad sundare exteriör än de stackarna man kan se idag..
*