Räkna ut smrp

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Nickedockan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 381
N

Nickedockan

Hur gör man för att räkna ut smältbart råprotein om inte det står?

Det står bara råprotein 30,0 %.

Man får räkna ut smältbarhetskoefficienten. Om det är ett kraftfoder sammansatt av flera enskilda ingridienser är det mycket komplicerat att räkna ut smbrp men det går om man är ordentligt kunnig i foderlära. Är det däremot ETT enskilt fodermedel är det lite lättare :)

Jag anade att det skulle vara krångligt. :(

I detta fallet är det Hippos foderjäst som det står 11.2 mj, 30% råprotein, m.m.

Sv: Räkna ut smrp

Lånar den här tråden (trots den är gammal) så slipper jag starta en ny.

Har troligt vis fått en ko analys på mitt hösilage, och skulle gärna vilja veta hur jag gör för att räkna ut smrp?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 580
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
984
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka