raka haser

C

CarolineNSV

När jag köpte detta stoet sa besiktningen att hon hade något raka haser. Men enligt henne inte skulle vara problematisk för henne. Men kanske inte rekomenderades hoppa.
Eftersom jag inte kunde släppa denna damen. så fick hon följa med mig hem och jag har inte funderat så mycket över det. hon är 05:a.

Men hur tycker ni det ser ut på denna häst. Och skulle gärna vilja veta mer om just raka haser? bättre barfota eller skodd? m.m självklart är det individuellt men lite överlag skulle jag vilja veta. Är hälta vanligt? användningsområden? läste nånstans att en "rakhasig häst" gått långt i hoppning.
Hon går barfota nu.

Här är ett par bilder. inte de bästa men de enda som fanns på denna datorn. ni kanske kan se lite?

%7BA9F892E3-88E7-4487-805D-088270BC09B9%7D.jpg

%7BF15217C3-8619-49E7-8EEA-ACBA37A5BA97%7D.jpg

Sv: raka haser

Hur långt är det mellan bilderna, åldersskillnad?

Tycker nämligen att det är stor skillnad på bilderna, håller med om att hasen ser rak ut på första, dock ser ganska normal ut på andra bilden....Men det är bara min åsikt....Jag kan ha tvärfel....:o

//Domino_s

Sv: raka haser

Hur långt är det mellan bilderna, åldersskillnad?

Tycker nämligen att det är stor skillnad på bilderna, håller med om att hasen ser rak ut på första, dock ser ganska normal ut på andra bilden....Men det är bara min åsikt....Jag kan ha tvärfel....:o

//Domino_s

Just på dessa är det nästan bara exakt 2 månader.
Ska ut och försöka ta nya snart. med bättre vinkel/ställning.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 722
Senast: prallan
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder, hur snabbt kan man orsaka inflammationer/hältor på häst efter försäljning? Hästen såldes och ska lite mer än en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 656
Senast: Kingsland89
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 692
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31