Radital på foglossningar?

vindvissla

Trådstartare
Kan man ha det? Eller något annat liniment? Radital är det enda jag har hemma just nu, tänkte hjälper det något? Kan det vara skadligt? Några andra tips på foglossningsmildring?
 
Sv: Radital på foglossningar?

Jag tror inte att ngt. liniment i världen hjälper mot fogproblem. Jag har prövat ALLT, och det enda som hjälpte var ackupunktur som jag fått via sjukgymnastiken.
 
Sv: Radital på foglossningar?

På det linimentplåstrena jag har hemma ska man inte använda det när man är gravid. Och jag tror inte heller linimentet fungerar på foglossningar. Smärtan kommer ju för fogarna blir mjuka och det bli obalans i bäckenet.

Jag köpte ett foglossningsbälte :love: smärtan försvann direkt. Bältet håller i hop bäckenet och ser till att det är stadigt.

Var noga med att du alltid står rakt, inte sitter med benen i kors (då sne belastar du fogarna) och hur du lyfter.
 
Sv: Radital på foglossningar?

Öh, sitter med ena benet under mej och det andra under hakan just nu... Har precis varit på en runda i bergen med hundarna.

Men det gör ju inte ont på dagen förutom om jag böjer mej framåt. Det är på kvällen när jag lagt mej i sängen och upptäcker att jag inte kan röra mej som det gör ont. :(
 
Sv: Radital på foglossningar?

Var min BM och sjukgymnast som sa att man hellre ska sitta som en karl ;) Jag har vart sjukskriven 5 veckor p.ga. foglossningar, då köpte jag bältet. Kunde inte heller röra mig när jag gått och lagt mig, nästan så sambon fick hjälpa mig å vända mig om.
 
Sv: Radital på foglossningar?

Gick det över? Eller har du fortfarande ont?
Jag har haft ont sen v 1 typ. Fast inte såhär ont.

Min BM sa till mej att sluta gå i bergen och gå på platt mark istället ÅÅÅÅÅÅ så tråkigt sa jag och struntade i det. Fast jag går lite saktare.
 
Sv: Radital på foglossningar?

Nä, inte Radital!
TNS lindrade för mig, bälte hjälper oxå.
Var inte envis utan lyssna på barnmorskan... annars kan du få bestående problem (det har jag) o det är inte så kul.
 
Sv: Radital på foglossningar?

TNS? e de?

Men om det inte gör ont när jag går i bergen, och det gör inte heller mindre ont när jag inte gör det, ska jag ändå sluta då? Alternativet är att ha hunden kopplad och gå på landsvägar där folk kör som om bilen var stulen. I bergen är jag oftast ensam och där är inget som stör. Kan jag inte bara gå lite saktare? Är det just trappstegsmomentet som är dåligt?
 
Sv: Radital på foglossningar?

Jag hoppas att detta mildras lite snart, det knakar och gör ont när jag vänder på mej i sängen. Det är så skönt när jag vaknar på morgonen och kan rulla runt utan att svimma. Framfogen har jag inte haft några problem med - än...
 
Sv: Radital på foglossningar?

TNS- fråga barnmorskan om det. Är en apparat som ger elektriska impulser som hämmar smärtimpulserna, lite förenklat. :)
Du får avgöra själv hur mycket din kropp orkar, men lyssna noga på kroppen, det är mitt råd! Jag borde ha tagit det lugnare ffa under 1:a graviditeten... Nu har jag 2 barn istället för 4 som jag ville, min kropp orkade inte mer än 2 graviditeter och jag lider fortfarande av foglossningssviterna, snart 8 år efter senaste förlossningen! Jag vill inte skrämmas, men jag vill inte heller att nån ska behöva ha ont i onödan! :)
 
Sv: Radital på foglossningar?

ajdå. Det lät ju inte jättebra. Hade jag haft ont så hade jag nog tagit det lugnare och när jag tänker efter så gör jag faktiskt det, lite iaf. Jag går inte i mina "mördarbackar" eller "kardiorundor" utan de blir dem som går lite sakta uppåt och kanske inte högst upp på berget.
Jag vill ju inte ha en massa problem efteråt.

Kan man ha en TNSmaskin hemma? Nu när du sa vad det var så vet jag, trodde bara man använde dem vid förlossning?
 
Sv: Radital på foglossningar?

Jag fick låna en och ha hemma under graviditeterna, men så var jag ju ganska risig oxå... efter 2:a barnet sa barnmorskan till mig att jag skulle räkna med att hamna i rullstol, kanske för resten av livet, om jag blev gravid igen... så det blev inte fler än två barn för mig. :( Men du vet, de flesta klarar det mycket bättre! :)
 
Sv: Radital på foglossningar?

Oj. Pga dina foglossningar eller annat också? Och var du trotsig som jag och gjorde saker du inte skulle eller kom det ändå?
 
Sv: Radital på foglossningar?

Vi får hyra TNSmaskin hos MVC, minns inte vad det kostade bara trpr 250:- månaden :eek: men det kan ju vara värt om man får låna gratis någon vecka och funkar det hitta en billigt på blocket/tradera ;) Funkar ju även om man är stel i axlarna och musklevärk osv.
 
Sv: Radital på foglossningar?

mmm än är det inte sååå farligt. men man vill ju inte förvärra det. man vill ju göra det som är lämpligast. läste nånstans att det är vanligt att det försvinner runt v 20, är det så?
 
Sv: Radital på foglossningar?

*tänker* jag var sjukskriven typ v. 14-18. Är nu i v.26 och det började komma tillbaka för ca 2 veckor sen och då i den främre fogen, men bara när jag jobbar. Red ett ordentligt dressyrpass idag ( i dressyrsadel) och känner ingenting i fogarna.
 
Sv: Radital på foglossningar?

Ok.... hoppas det lättar snart då. Och att den här magen börjar synas. :)
 
Sv: Radital på foglossningar?

Bara pga foglossning.
Trotsig, dum och envis. Det är jag i ett nötskal! :D
 
Sv: Radital på foglossningar?

mmm än är det inte sååå farligt. men man vill ju inte förvärra det. man vill ju göra det som är lämpligast. läste nånstans att det är vanligt att det försvinner runt v 20, är det så?

För mig började det i v13 och nu i v22 är det riktigt jävligt. Sjukgymnasten var väldigt uppmuntrande och ansåg att "nu blir det bara värre". Ska iallafall börja få aukupuntur 2ggr/v från och med måndag och jag hoppas verkligen att det kommer att lindra lite. Annars blir jag faktiskt lite bättre av att rida så länge jag ger f*n i dressyrsadeln och inte nöter i skritt för länge. Cantra och jobba i lätt sits går jättebra. Så mår man ju såååå bra psykiskt också när man fått komma ut och rida!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 404
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 777
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 661
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp