Radiotjänst har skickat räkning

Ja, de smyger fortfarande runt som tjuvar. Enligt hörsägen ska ett par kontrollanter ha blivit tagna av polisen efter att ha blivit rapporterade av vaken omgivning som misstänkta inbrottstjuvar.

Svarar inte för sanningshalten i den sista uppgiften.

Ja, de smyger fortfarande runt som tjuvar. Enligt hörsägen ska ett par kontrollanter ha blivit tagna av polisen efter att ha blivit rapporterade av vaken omgivning som misstänkta inbrottstjuvar.

Svarar inte för sanningshalten i den sista uppgiften.
Det brukar ligga någon gnutta sanning i de flesta hörsägner, även om det bara är något enstaka gram och med tanke på RTs beteende så skulle det inte alls förvåna mig om den där storyn med poliserna är helt sanningsenlig. RT är ju inte direkt kända för att bedriva sin verksamhet med rent mjöl i påsen.

De ringde faktiskt igår. Fick ett samtal från hemligt nummer. Svarade misstänksamt.

Personen i andra änden sa att det inte fanns någon licens på min adress och jag sa att det var helt korrekt. Hon undrade om det var ett misstag eller om jag glömt. Jag sa att man inte behöver licens om man inte har TV.
Då blev hon snorkig och sa att det kunde väl inte hon se att jag inte hade det.
:banghead:

De hör av sig flera gånger om året. Att de orkar.

Måste vara ett helvete att jobba på tele-linjen hos RT. Alla gånger jag pratat med någon där så har personen låtit som om h*n är färdig att köra ett hagelgevär i käften och trycka av. Jag har jobbat inom kundtjänst själv i några år och även om man får många arga och otrevliga kunder så är det ju ändå många som är trevliga och nöjda, vilket livar upp ens dag. Hos RT kan det ju fan aldrig hända att de pratar med en kund som är glad.

Herregud! De där skulle behöva en trevlig konkurrent. Tänk vad enkelt om de faktiskt betett sig någorlunda vettigt. Jag blir nästan sugen på att säga upp det där med tv bara av att läsa sånt här.
Jag funderade ett tag på att säga upp min TV, även om jag har en och inte kommer sälja den. Men eftersom jag bor på markplan så är det fritt fram för deras spionpersonal att kliva in på min uteplats och kolla in genom mina fönster, från vilka TVn syns tydligt, och jag vill inte leva min tillvaro med fördragna gardiner dygnet om.

Jag är lite tudelad. Tycker såklart det är förfärligt att höra när folk har haft mycket trubbel med dem. Men jag vet också att det är så jädra vanligt med fusk så jag förstår också att de ligger på.

Jag funderade ett tag på att säga upp min TV, även om jag har en och inte kommer sälja den. Men eftersom jag bor på markplan så är det fritt fram för deras spionpersonal att kliva in på min uteplats och kolla in genom mina fönster, från vilka TVn syns tydligt, och jag vill inte leva min tillvaro med fördragna gardiner dygnet om.

Alltså.. Jag häpnar faktiskt lite. Du skriver att du sagt upp avgiften om det inte vore för de hårda kontrollerna. Och folk undrar varför de håller på som de gör :banghead:

Jag googlade lite. Om nu någon skulle tro att radiotjänst är ett företag i kris för att allt färre i internets tidervarv som betalar licens, så tror ni fel. Förra året var ett rekordår för radiotjänst, då betalade cirka 3,523 000 miljoner hushåll tv-licensen. Tror fan det när de använder rena maffiametoder för att få in licensanmälningar.

Borde inte det vara ett solklart fall av hemfridsbrott??

Vår TV syns förvisso inte utifrån men jag kommer ändå att betala så länge den används även om det känns fånigt när vi använder den ytterst sällan. Nu kollar iofs dottern på netflix en tid här men innan det var det högst en gång i månaden den stod på.

Alltså.. Jag häpnar lite. Du skriver att du sagt upp avgiften om det inte vore för de hårda kontrollerna. Och folk undrar varför de håller på som de gör :banghead:
Så går det när staten tillåter RT att bete sig som rövhattar och ta till vilka metoder de vill för att driva in avgifter tom från folk som inte ens ska betala. De ringde mig när jag bodde hos mina föräldrar och försökte tvinga på mig en TV-licens för en TV jag inte hade, när jag bodde i ett hushåll där det redan betalades TV-licens. Har aldrig i mitt liv blivit så dåligt bemött av en tele-agent som vägrade tro på att jag bodde hemma och i princip hotade mig för att jag skulle gå med på det hela, vilket jag ändå inte gjorde.

När ett bolag som inte har några anknytningar till ordningsmakten anser att de har rätt att spionera på privatpersoners egendom genom att exempelvis smyga runt på privatpersoners tomter och titta in genom deras fönster för att skaffa fram "bevis" för att personen ska betala TV-avgift, då är man ute på jävligt tunn is.

Hade detta varit ett privatägt företag hade det företagit haft riktigt jävliga problem i detta skedet, men eftersom RT till syvende och sist ägs av SVT, SR och UR så är det fritt fram för dem att hitta på egna regler och styra streetan som de själva behagat.

Hade detta varit en reko verksamhet som opererat på samma basis som alla andra företag, och som blivit granskade som alla andra företag hade jag inte haft något emot att betala avgiften. Men nu kör de med de maffia-liknande metoderna de gör, så därför är det ytterst motvilligt som jag betalar min räkning varje kvartal.

Borde inte det vara ett solklart fall av hemfridsbrott??
Är inte insatt i den typen av brottsrubriceringar, men du har säkert rätt. Hade jag som privatperson, eller någon från ett privat företag, gjort på samma sätt hade polisen nog varit intresserade av att ta ett snack med oss och säkert kunnat hitta något att döma oss för.

Hade detta varit en reko verksamhet som opererat på samma basis som alla andra företag, och som blivit granskade som alla andra företag hade jag inte haft något emot att betala avgiften. Men nu kör de med de maffia-liknande metoderna de gör, så därför är det ytterst motvilligt som jag betalar min räkning varje kvartal.
Nu tycker jag du blandar ihop äpplen och päron. Ja, radiotjänst är knepiga att ha att göra med, men i Sverige har vi en lagstadgad avgift för att finansiera public service. Att inte betala i protest mot radiotjänsts indrivningsmetoder blir i mina ögon galet.

Nu tycker jag du blandar ihop äpplen och päron. Ja, radiotjänst är knepiga att ha att göra med, men i Sverige har vi en lagstadgad avgift för att finansiera public service. Att inte betala i protest mot radiotjänsts indrivningsmetoder blir i mina ögon galet.
Det är lagstadgat ja, men det betyder inte att bolaget kan bete sig hur som helst för att de har monopol på marknaden. Tyvärr är de fullständigt immuna mot all typ av kritik och iom att de har staten i ryggen så är de samtidigt osårbara. Deras spionmetoder har varit på tapeten ett bra tag, dock har jag inte sett att de skulle ha fått någon reprimand för deras, högst troligen olagliga, beteende.

Hade ett vanligt privat företag gjort samma sak hade det företaget blivit stampade ned i backen inom loppet av 0,5 och samtidigt fullständigt slaktade i media.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi håller på att borra en ny brunn och nu har arbetet avstannat och de har gått på semester utan att säga något. Borrningen är färdig...
Svar
9
· Visningar
585
Senast: Coop
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 459
Senast: Amha
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25