Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen tv-mottagare. Jag vet att man måste typ överklaga räkningen, de makulerar inte bara, så var det sist iaf, men jag vet inte hur. (HATAR DET HÄR!!)Har du någon annan TV-mottagare?
Om nej, ring Radiotjänst och be att de makulerar räkningen.
Den har jag också varit med om...I torsdags kväll fick min dotter samtal på mobilen från en mycket otrevlig människa som trots att dottern tydligt och klart sa "nej, jag har ingen tv, nej vi har ingen tv i hushållet" (jag stod bredvid och hörde) - så säger människan "då registrerar jag dig på ett tv-innehav från idag och räkning skickas snarast" och sen la han på luren. Min dotter stod bara och gapade.
I fredags ringde hon upp radiotjänst, och jodå, det var anmält tv-innehav men de kunde absolut inte makulera på något sätt, räkning är på väg ut och först då kan hon överklaga och "information om hur överklaga finns på hemsidan"..
Jävla idioter säger jag. Jag är så kokande arg. Jag har under alla år jag haft tv betalat licens, när jag skrotade den trodde de inte på mig och jag har för mig att jag beskrev på centimetern när exakt i vilken container tv:n låg i på returpunkten och att jag hotade med tv-team och janne josefsson och virala facbookinlägg med bilder på mailkonversationen innan de rev mitt "innehav". Nu ska vi behöva kriga igen för att ett miffo till telemarketingförsäljare antar jag tagit till desperata metoder för att uppnå någon jevla kvot eller nåt. Upprörd, jag? Ja.
Ingen tv-mottagare. Jag vet att man måste typ överklaga räkningen, de makulerar inte bara, så var det sist iaf, men jag vet inte hur. (HATAR DET HÄR!!)
Har fyllt i ett formulär om omprövning, men där hävdas det att jag måste betala tills de är klara. Hut bestrider man fakturan?http://www.radiotjanst.se/sv/Kundse...-ska-betala-radio--och-tv-avgift-vad-gor-jag/
Annars får du ringa och meddela att det är en uppenbart felaktigt utställd faktura och att du kommer bestrida den.
Har fyllt i ett formulär om omprövning, men där hävdas det att jag måste betala tills de är klara. Hut bestrider man fakturan?
Radiotjänst är så sjukt provocerande!I normala fall: skriv bestrides över fakturan, fotografera, skicka in till företaget tillsammans med ett brev om varför du bestrider den.
I det här fallet är det svårare eftersom Radiotjänst som helhet är mentalt efterblivna. Jag hade först och främst ringt och pratat med dem direkt imorgon och hört hur de vill lösa problemet. Lägg fram det som att det är deras problem att lösa eftersom du inte har anmält något TV-innehav och således inte vill ligga ute med pengarna.
Radiotjänst är så sjukt provocerande!
Fattar inte att de får hålla på! Helt orimligt!Jag håller med dig. Det börjar koka i mig när jag hör talas om deras jävla fasoner.
Fattar inte att de får hålla på! Helt orimligt!
I det här fallet är det svårare eftersom Radiotjänst som helhet är mentalt efterblivna.
Precis min tanke!Tänk om de hade varit ett vanligt företag och hållit på sådär. Svartlistade direkt!
Radiotjänst är ett elände.
De sänder räkningar till mina elever. Eleverna går på etableringsersättning - 6-7 papp i månaden - så att de skulle ha råd att ha en TV är inte speciellt sannolikt. Det blir lättförtjänta pengar för radiotjänst eftesom de flesta av mina kan för dålig svenska för att kunna bestrida och betalar de inte hamnar de hos inkasso.
Jag har hjäpt minst ett dussintal att betrida fakturorna. RT hävdar nämligen att botadsbolaget delat ut TV-boxar till alla lägenheter. Vilket inte är sant.