Rädda hund med hjärt-lung räddning *film*

Sv: Rädda hund med hjärt-lung räddning *film*

men guud :o jag skulle nog ha varit mer panikslagen än vad ägaren i denna filmen var.
men :love: :bow: för karln som tog hand om det :)

Åh fyfan. Känner mig alldeles illamående av panikkänslorna som väller upp i en. EN BOXER DESSUTOM! Usch, jag hade varit hundra gånger mer panikslagen än ägaren i filmen... :cry: cred till mannen!

Vill stormväcka min egen underbara boxerflicka och borra in huvudet i hennes alldeles för stora skinn! :love: :love: :love:

(Min sysslings pappa gjorde hjärt- och lungräddning på deras chinchilla efter att denne råkat få en elstöt. Den kvickna till och lever än idag! :D)

En till som stortjuter! :o:cry:

Jag hade haft TOTAL panik om nån av mina hjärtan slutade andas. Nån som vet varför det hände?

Delvis KL

Han plockade ut någonting ur munnen på hunden, eller rättade han till tungan? Tänkte det kanske var en heimlich (stavning) blandat med HLR..

I vilket fall sprutade tårarna på slutet när hunden började vakna..

Sitter också här och grinar nu:cry:

Mamma fick ge mun mot mun på dåvarande hund en gång.
Hon hade fått i sig giftig svamp.

Delvis KL

Han plockade ut någonting ur munnen på hunden, eller rättade han till tungan? Tänkte det kanske var en heimlich (stavning) blandat med HLR..

Tror nog att han bara rättade till tungan. Vad är heimlich, aldrig hört talas om?:o

En till som stortjuter! :o:cry:

Jag hade haft TOTAL panik om nån av mina hjärtan slutade andas. Nån som vet varför det hände?

Jag vet inte vad det heter, men det är något tillstånd boxrar kan drabbas av. Något med hjärtat om jag inte missminner mig.

Och jag blir bara irriterad av filmen. Hennes konstanta gapande och skrikande. Plus att detta verkar inte vara direkt första gången det händer. Vem fan tar fram en filmkamera?

Om detta är vanligt för den här hunden så borde dom ge fan i att återuppliva den.

Men herregud, hur skulle du själv reagera? Jag hade varit högljudd x100 jämfört med henne om det hade hänt mig. Helt naturligt.

Ja, men vem filmar något sånt här?

Typ: "Oj, hunden håller på att dö! Bäst jag tar fram kameran!"

Jag tror att filmkameran redan var igång, inte att den togs fram för att hunden slutade andas.

Hur skulle du reagerat då?
Jag hade reagerat på samma vis. Jag hade fått panik!

Vad spelar det för roll hur jag hade reagerat? Det vet man väl inte förens det händer. Kanske är jag tyst, kanske inte. Jag tycker ändå att filmen är mest irriterande och inte en ynka tår lämnade mina ögon.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 473
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 755
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 310
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 399
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023