Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har länge funderat på ovanstående. Måste man alltid kräva att hunden ska vara allas kompis i alla lägen? Jag anser, att så länge som hunden gillar veterinärer (de får göra vad de vill med henne), och så länge som jag och sambon och mina föräldrar får peta på henne så mycket vi vill, så ser jag ingen orsak till att kräva att alla människor ska få göra likadant. De människor som hon gillar, gillar hon 100%. Resten är hon helt enkelt inte intresserade av. Hon ignorerar dem helt. Det tycker jag är okej. Tänker jag fel? Jag gillar att hon är mycket vaksam om jag är ute ensam och någon full karl kommer gående emot oss. Jag ser inte det som en svaghet, utan som en styrka.
Eller så kan du anlita Blandrastik som den konsult hon är (eller om det är långt att åka - fråga om hon känner någon som hon kan rekommendera i närheten av dig).
Att du skriver hur du agerar är ju helt värdelöst, eftersom du inte kan bedöma, eller ens uppmärksamma, det själv.
en hundkompis som gör hunden tryggare och kan försvara den om något skulle hända, ex bli anfallen av en aggressiv hund.
klart att man kan säga hur man agerar i situationer. att påstå annat är ju som att säga som behavoristerna, att man bara kan observera ett beteende, inte se anledning bakom.