Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
maffiamedlemmarna kanske inte är uttalade, utan bara är.
... men så går det väl när forum innehåller och styrs av tanter i alla möjliga åldrar
beteendet hos hunden i alla situationer som jag fått tips om att testa har testats och då har ju redan någon som tydligen arbetar med hundar sagt att det inte är något fel på hunden. läs längre bak vad blandis sa att jag skulle göra och jag gjorde för att utesluta att hunden är asocial eller liknande.
vet du hur det kommer sig att jag vet att hunden vet att jag kan lösa situationer? jag har skrivit det flera gånger i tråden. hon springer en bit bort när hon får panik, sen så stannar hon och väntar, eller försöker att runda den andra hunden.
läs det här innan du skriver mer: du är ute med en kompis. pang, en björn rusar mot er! vad gör du? står du där hos din kompis eller rusar du iväg om din kompis står kvar? jag tror att du gör som sheltien. du blir rädd och springer en bit bort, men stannar upp efter ett tag för att se hur det kommer sig att din kompis bara står där och stirrar på björnen och den slutar upp med allt.
orimlig situation? absolut. säkert lika orimlig som sheltiens situation när en sak som väger 10 gånger mer än henne rusar fram. hon beter sig som du gör i björnsituationen. eller hur?
jag säger samma sak igen, hon är inte rädd för springande hundar som hon känner, det är nya hundar hon är restrektiv att lära känna och måste ta det i sin takt. får hon inte det spelar det ingen roll om båda är kopplade, hon håller avstånd tills hon känner att hon vågar börja leka.