Jag tror man får träna sig i att lägga band på sig och tänka logiskt. Som någon sa tidigare - risken att terroristerna slår till i Coop i Åmål är försvinnande liten.
Jag bor i London som ju sett två attacker sedan mars, och terrorister är helt ärligt aldrig i tanken när jag rör mig runt i staden. Staden är så försvinnande stor, med så otroligt mycket människor, att ens rent statistskt sätt är det inte sannolikt att jag skulle råka vara på fel plats just som det händer. Jag är betydligt mer orolig för att bli knivrånad, då knivbrott är väldigt vanliga i London, men även här handlar det mestadeles om gängbråk.
Jag undrar om det inte lite handlar om vanor, och det vanliga, rädslan för det okända?
Jag rör mig mycket i potentiellt sårbara miljöer, tunnelbana, fullpackade tåg, konserter, flygplatser och pubområden och ser ju hur de funkar nästan helt utan missöden dag ut och dag in. Läser man däremot bara om sådana miljöeer i tidningarna när dåd sker, så är den enda associeringen med den miljön man har, den om terrorn.
Vad tror ni - kan det ligga något i det?