Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag följer t ex aldrig med en häst in i släpet, lastar alltid själv genom att sända in hästen.
Om det är vindstilla behövs det ju inte men det kan man ju inte planera sitt åkande efter. Om det blåser måste man ha medhjälpare med, funkar dåligt i min värld.
Jag tyckte också att det var bökigt att få undan dörren när hästen skulle ut. Min unghäst hade lite bråttom och det funkade dåligt att skjutsa iväg dörren så den skulle fastna i "kopparna" som vi monterat utan den studsate ofta tillbaka. Dessutom upplevde hästen det som att den helt plötsligt blivit "utsläppt" och hade mer bråttom ut än med bom.
För det normala åkande som jag sysslar med där jag behöver kunna lasta själv (och inte vill behöva stå bakom hästen), inte har en häst som står och kickar så jag riskerar att bli träffad, inte använder släpet som box på tävling och inte kör föl så är easy-lock-bommarna överlägsna vilken dag som helst.
Boj är en supertransport! Har haft 2, är inne på min andra nu, och är jättenöjd. Går bra på vägen, bra ventilation, bra med dörrar bak, gott om plats framför hästen och super med aluminium golv!
Dock måste jag säga att Boj faktiskt ÄR lägre än t ex Kylinge, Star, Thule mfl i normal höjden. Tänkte inte på detta förrän jag kom hem med min första Boj o lastade 170+ Grå som då fick vika sina öronen högst upp...såg ju lite kul ut men han åkte i denna i 4 år innan jag köpte nuvarande transport som är en SEH. Fullkomligt bortkastat eftersom Grå nu galopperar på de gröna ängarna o Lilla Svarta bara är ca 164 cm o nätt...men jag är jättenöjd iaf med min Boj!
Låter ju riktigt bra !
Ni som har Boj, vet ni vad det är för bultcirkel på fälgarna?? Kan det vara standard som 4-100? Visst är de fyrbultade? Kan inte tänka mig annat.
Det jag menar, precis som HannaZ skriver, är att jag tycker det är ett drygt moment att inte bara kunna slänga upp en bom bakom utan måsta gå och haka loss gummiflärpen som håller dörren öppen, för att sen stänga. Min kuse blir lite orolig när jag "försvinner" så det gör att jag aldrig lastar själv numera. Träningssak visst. Men också en säkerhetsrisk att måsta gå in bakom istället för att bara sträcka sig efter bommen..
Kl
Jag har alltid varit nyfiken på boj och tycker de verkar vettiga . Även dörrarna bak känns smidiga . Men : fråga : innan ska hård dra det : de dörrarna borde bli kaffeved på en sekund om en häst får för sig att kasta sig bakåt ? Jmf med en bom ? Eller ?