Jag har haft katt på livstidskortison enligt samma dosering 1/4 tablett varannan dag. Inga problem av kortisonet alls och katten mådde utmärkt. Min katt hade en immunologisk sjukdom som satt på tarmarna så de var kroniskt inflammerade, det är vanligt på katt och går inte över utan är ett kroniskt tillstånd som ger just svullna tarmar (pga inflammationen). Livstidsbehandling. När man ger kortison brukar man ju få åka in och kolla levervärden och liknande för att se om kortisonet ger negativ påverkan, om det då skulle visa sig på levervärdena eller sockervärdena hade jag trappat ned ett tag för att se om det fungerade utan men inte annars. Tänk på att djuret ofta inte visar smärta eller obehag förrän det är ganska kraftigt och din katt därför kan gå runt och känna obehag av magen utan att du ser det.
Med den erfarenhet jag har från mina katter som kortisonbehandlad hade jag utan tvekan fortsatt behandla.
Med den erfarenhet jag har från mina katter som kortisonbehandlad hade jag utan tvekan fortsatt behandla.